Det är för dåligt

Igår var det öppet hus på Farmec med prova-på pass. Jag borde ha gått dit men jag gjorde inte det.

Insåg att jag inte gått på ett pass sedan 22 november. Jag säger som Anton:

Det är för dåligt!

Nånstans kände jag hur det dåliga samvetet gnagde. Jag borde verkligen träna men har inte haft nån lust.

Idag känner jag mig mer än nöjd!

Jag gick på Camilla G´s core-muskelpass. Camilla är jättebra och jag gillar hennes pass, precis vad jag behöver. Anledningen till att jag inte gått på hennes pass tidigare är att dom ligger på måndagar. Måndag = Tex biljard, det är liksom hans dag.

Nu har jag så stora barn så dom klarar sig själva och det krockar inte med Malin eller Antons träningar. Finns inget att skylla på och vet ni? Jag har redan bokat nästa vecka.

Jag som för några månader sedan kände mig riktigt smidig kände mig helt plötsligt väldigt stel och otränad ;-(  Det var jobbigt och jag gissar att jag har jordens träningsvärk imorgon 😀  Undrar om det bara var jag som tyckte det var så jobbigt?

Core, engelska kärna, är träning för mage-, bål- och ryggstabilitet.

Träningen är oftast upplagd som ett pass med lite enklare övningar till att börja med, för att värma upp. Det hela har stort fokus på bålen, dvs. magen och ryggen, vilket är viktigt för en god hållning och för att orka med övrig styrketräning med rätt teknik. Svårighetsgraden på träningen kan anpassas till individen med varierade övningar och utförande. Under passet uppmanas den tränande att hålla magen spänd för att undvika skador i ryggen, som kan uppkomma vid för grov svank. De flesta övningarna utförs på golvet med en matta och hela passet avslutas med stretching. Övningar som passar in på Core är situps av olika slag, ryggresningar, plankan (hover), ufall med rotation, armhävningar mm.

Hej då Soffpotatis!