Vi kom hem

Så var den helgen förbi. Vi kom hem sent igår kväll med 2 förluster, 1 oavgjord och en vinstmatch i bagaget. Det var trötta ben den sista matchen och inte undra på det, 4 matcher x 3 perioder.

Föräldrar och ledare var minst lika trötta som spelarna. Fattar fortfarande inte att det kan vara så ”jobbigt” att bara vara i en hall en hel dag. Nu är hela vintermunderingen framme och den stannar väl i 7 månader nu 😕

Nästa helg står Uppsala på schemat.

 

 

 

Mora

Vi stannade till i Sågmyra där det blev en del shopping

och lunch

Ungarna sprang in på GodisBritta.

Britta undrade om barnen inte hade några slantar. Anton svarade så fint

Nej, vi är fattig

Britta tyckte synd om barnen och gav dom en varsin klubba. Herregud, var får han allt ifrån  😀

Efter lunchen gick dom in med sina pappor och köpte en stor godispåse.

Vi åkte vidare mot Moraparken och vår stuga.

Eller nej

Vi bor på hotellet

Efter installation gick vi vidare ner mot campingen till Mia och Peter i deras husvagn.

Ett gäng härliga ungar som spelade spel innan

vi tog en promenad till stan för att äta

och jag kan lova att det blev en LÅÅÅNG promenad med den omväg vi tog.

Säkert 30 min dit och 5 min hem.

Nu ska vi sova så vi orkar med en heldag i FM Mattsson Arena.

 

 

Strumptroll

Hur är det möjligt att man har typ 100 strumpor och mer än hälften är omaka?

Vi har strumpor i alla former, färger, med veckans alla dagar och dom finns minsann i alla dagar men bara EN av varje. Vi har helsvarta och helvita strumpor men hur man än vrider och vänder på dom så är dom inte lika. Helt ofattbart.

När Anton var liten hade han en bok som handlade om strumptroll. Jag börjar nästan tro att dom finns i verkligheten   😛

Sen ankomst

Föräldramöte i Antons klass stod på dagens schema.

Åkte och köpte linsvätska före mötet och kom till skolan 10 min innan det började.

Kände direkt att nåt var fel. Det var proppat med bilar och inga människor i sikte. Kollade min almanacka och enligt den var jag där i rätt tid  :-S

Insåg ganska snabbt att det började 6 och inte halv 7 som jag trodde. Aja, det var bara att kliva in och be om ursäkt för sen ankomst.

Hämtade upp Malin och åkte vidare till Strömvallen för att se Evelinas Huge spela DM-final mot IFK Gävle. Huge vann med 4-1.

På väg hem fick vi ta en riktigt extrasväng. Stön!

Riks80 ska bli E16 och då ska det byggas om. Visst ska det bli skönt med ny asfalt men dom kan väl för sjutton sätta upp en skylt att det varken går att köra av vid Haga eller Nybo. Nu fick vi åkta ändå till Köpis och vända.

 

Regnbåge

Jag lade mig alldeles för sent igår kväll och var trött som en örn imorse. Blir sängen tidigt idag….

Jag är ungefär lika trött på min bloggdesign som på mitt hår. Måste fixa en ny snart men det är inte så lätt när jag egentligen inte vet hur jag vill att den ska se ut.

Har fått både bu och bä om frillan jag vill ha så det kanske blir nåt mellanting. Beställa tid måste jag göra i vilket fall.

Idag sken solen och tempen var över 20 grader – chockerande men som så många andra dagar denna sommar kom det en regnskur på kvällen. Vi fick dock se 2 fina regnbågar på himlen.