Värt att köa?

Så har ännu en elektronikkedja gått i KK – Expert. Var väl inte så oväntat egentligen med tanke på hur många det finns. Jag är däremot förvånad att SIBA fortfarande finns kvar. Kan inte finnas nån sämre affär än den.

Eftersom vi gjort om källaren och den äntligen är klart för att inflyttning är vi i behov av en ny tv. Kom ju lägligt med en konkurs då…. men frågan är om det är värt att köa. Jag har inte tålamod att köa och trängas med en massa hysteriska människor som rycker och sliter. Nu känner jag ändå att det skulle kunna vara värt det.

Jag åker dit på eftermiddan, finns det nåt kvar så finns det annars struntar jag faktiskt i det och är det hysteriskt kommer jag förmodligen också att strunta i det.

 

Möten och möten

Möte igår, möte idag, möte imorgon.

Idag har jag för första gången i hela mitt liv varit in i stora skolhuset på Borgis.

Föräldramöte på gymnasiet. Jag har inget minne av att det var nåt föräldramöte när jag gick på gymnasiet. Hmm… nu ska vi se…. 23 år… nej men det kan verkligen inte vara 23 år sedan jag gick ut gymnasiet?!?

Hur gammal är jag egentligen? Kanske inte är så konstigt att dottern tycker jag är född på stenåldern  😆

Om man säger så här då – det har hänt en hel del inom skolan på dessa år. Till det positiva enligt min mening.

Det var ett intressant möte och jag är glad att jag gick. Tycker dock att det var riktigt dåligt att bara 10 av 32 ”barn” var representerade.

 

Sluttampen

Igår spelade Anton sin sista fotbollsmatch för säsongen. Vinst mot Hofors och idag spelade Malin näst sista seriematchen 0-0 mot Huge. En väldigt fin solig dag men usch vad det har blåst, riktiga höstvindar.

2 hockeymatcher har vi hunnit med i Uppsala också, 2 fina vinstmatcher.

För övrigt har mina barn världens sämsta mamma. Hur kan man egentligen ha en så hemsk mamma?

Visst är det synd om dom!!!

En mamma som tycker att dom ska ta reda på efter sig. Måste vara den enda mamman i hela universum som kräver det.

Ja just ja, världens sämsta mamma har adoradodamp också. Det ni!

Snurrar fint

Man kan verkligen inte leva utan tvättmaskin så det var bara att masa sig iväg.

Hittade den jag ville ha på Elgiganten till ett betydligt bättre pris än vad MediaMarkt hade.

Installerad och klar och den snurrar så fint  🙂

image

Om ni bara visste vad irriterad karln blir när han håller på och jag står bredvid med bruksanvisningen och frågar har du gjort si, har du gjort så  😉

 

Lortgrodor

Kul att tvättmaskinen har ballat ur  😦

Den har hängt med några år men gud vad man behöver en. Nä, vi får väl vara lortgrodor några dar.

Jag har i alla fall hittat en som jag är sugen på. Dock är jag inte sugen på att slänga pengarna på en tvättmaskin. Jag som så smått kikat på en höstlovsresa. Den känns väldigt avlägsen just nu.