Babyfoot eller Tomas Ledin

När typ alla andra var på Tomas Ledin satt Milla och jag med BabyFoot. Fattar fortfarande inte hur vi kunde missa att köpa biljetter?! Ingen koll alls. Skärpning!

image

I 2 timmar satt vi rätt upp och ner. Kändes inte speciellt mycket, kanske pirrade lite. Luktade lite konstigt men nu är det bara att vänta in resultatet. 7 dagar känns som en lång väntan men den som väntar på nåt gott…..

Lovar att återkomma med vad som händer och resultatet.

DN Galan

Fredag kväll, solsken, hyggligt varmt, god vän, DN gala. Det var en helt otroligt bra kväll!

En och annan ”kändis” var på plats.

Ja man kan säga världsstjärnor.

Det är lättare att se friidrott på tv. På ena sidan hoppas det höjd, samtidigt springs det ett lopp och mitt upp i allt svischar ett spjut förbi :woot: Slowmotion existerar inte live om man säger så.

Klarblå

Solen skiner från klarblå himmel 🙂

Jag passade på att ta en sista LEDIG dag och det gjorde jag rätt i tycker jag.

image

Jag ska ändå ta en tur in i kalla ishallen och titta lite på sommarhockeyn.

Anton trivs som fisken i vattnet och det är inga problem att kliva upp tidigt varje dag.

Han tycker att man kan skippa vanliga skolan och gå hockeyskola hela året. Undrar om han tycker det är lika roligt fram i april om det skulle vara så ^_^

Kändisbesök

Idag kom Bäckis till Sommarhockeyskolan på NickBack och jag kan lova att han fick skriva MÅNGA autografer.

Anton var dock mest nöjd över att han vann plankan tävlingen, envis som han är.

Malin gjorde ”comeback” i fotbollen. Match mot Sätra, spelade forward och pyttsade. Matchen vann dom med 2-1.

Känns skönt att det är onsdag imorgon, denna första hela arbetsvecka efter semestern.

Almanackan börjar fyllas med diverse aktiviteter. Träningar, matcher, föräldramöten……

Ja hösten är här nu och jag jublar inte.

Slut för denna gång

Herregud vad fort veckan gått. Förstår inte var dagarna tar vägen.

I fredags var vi hos Chrille och Milla. Åt lite mat och såklart blev det lite kortspel. Trevligt som alltid.

Igår tog Milla och jag en promenad och det var inte igår :p  Skönt var det och nu kanske man kommer igång igen när vi återgår till vardagen. Årets semester är över 😦

När Anton var med Edvin i fredags sa han till Camilla att han hade en jättebra idé.

Om vi gör en nöjespark så kan min mamma och pappa komma hit och äta sen!?

Han är inte direkt blygsam om man säger så och igår blev det alltså mat och nöje hos Per och Camilla.

Det blev många barn till bords

och några vuxna

Sen blev det femkamp, killarna hade ordnat så bra.

Det blev mörkt innan vi var klara och jag får väl skylla på att jag såg dåligt med tanke på mitt resultat.

Jag kom inte först om man säger så :whistle:

Vad säger man?

image

Ikväll var vi ner på fotbollsplanen och kickade lite boll. Malin, Alex, Anton, Tex och jag.

Där måste jag nästan säga att jag ägde. Snacka om bollkoll :woot:

Mjukstart

Imorse mjukstartade Anton och jag med alarmet ställt på 07:15.  Nästa vecka är det jobb för mig och sommarhockeyskola för Anton men idag var det Anton som skulle klippa håret. Den där megatjocka kalufsen som växer värre än honom själv ^_^

Anton ville dock INTE kliva upp, han var SÅ trött och han skulle INTE klippa håret men när vi väl kom iväg blev humöret bättre och klippt blev han.

Källaren – taket är målat och tapeterna är på plats

Nu är det bara mattläggning och dörr kvar.