Gråtfärdig

Idag när jag skulle åka hem från jobbet upptäckte jag att min tumring inte satt där den ska.

Har man ringar jämt känns det helnaket när dom inte sitter där.

Snurrade ordentligt i skallen och jag tänkte igenom hela dagen och jo den har suttit där tidigare idag.

Den måste ha åkt av när jag torkade händerna med pappershandduk.

Imorgon ska jag gå igenom hela papperskorgen. Urk! men vad ska man göra?!

Känns bedrövligt just nu….. Min fina 3-i-1 ring ;-(

Mamma med noll koll

Ja inte går Anton ut 4:an, han går ut 3:an och ska börja 4:an.

Tur det finns extramammor som uppmärksammar 😀

Jag har nog bytt klänning tusen gånger idag men valet slutade med den första jag satte på mig, en turkos.

Försökte få Tex att ta med kameran och föreviga Antons avslutning som jag inte kan vara med på men icke. Det blev suck och stön, han hatar att knäppa kort. Hoppas han kommer ihåg att säga till Milla att fota till mig.

Flaggan vajar….

på sin stång lyssna på vår sommarsång…

Imorgon är det dags för årets skolavslutning.

Malin slutar 9:an 😮

Anton slutar 4:an 😮

Jag gillar att gå på skolavslutning. Nånstans ”känner” jag igen känslan. Sommaren och ledigheten är här. Inte för att vädret gör att det känns som sommar men ändå.

Tyvärr krockar skolavslutningarna så jag går på Malins och Tex går på Antons. Fika på Antons skola hinner jag ändå med.

På tisdag bär det av till Turkiet och jag har fortfarande inte fått min väska. Aja, det löser sig med skottning bara snön kommer.

Helgen som gick…. fort

Fredag lunch åkte Tex till Göteborg och vad gjorde jag?

Jag tänker så det knakar, vad gjorde jag egentligen? Jag kommer faktiskt inte ihåg så det var väl inget viktigt i alla fall. Amanda och Zacka sova här så huset var fullt.

Lördag blev det till att baka lite till Antons hemmamatch. Dom spelade mot Sandviken och förlorade med 4-3. Dom spelade riktigt bra trots förlust.

Idag har jag gått bingo med Chrille och Milla. Tagit en tur till Forsbacka med Milla och på hemvägen slank vi in på köpis. Vi har haft systuga och sen blev det fotboll igen. Malins lag mötte Brynäs och spelade 0-0. Trist när det inte blir ett enda mål men så är det ibland.

Jag har hunnit med att köpa nya byxor. Jag köpte ett par svarta och ett par RÖDA! Det är sant, tro det eller ej. Jag köpte ett par RÖDA byxor.

Det är trekvartsbyxor och på bilden ser dom mer orange än röda ut. Känner mig jättenöjd 🙂

Sank

Efter en veckas uppehåll var det dags  för en tur i skogen med Git och Naturpasset.

Tisdag – började bra men sen kom störtskuren och vi blev dyngsur. Vi hittade ändå dom kontroller vi var ute efter.

Onsdag – Började också bra men den sista kontrollen ville inte sitta där vi tyckte. På kartan målas vatten/sank med helblå/streckad blå, det vet ju liksom alla.

Hur det än var så hamnade inte vi riktigt där vi trodde så helt plötsligt stod vi mitt i sankmarken 😮 Första iskalla vattnet som sipprar in i skorna är INTE skönt.

Vi visste exakt var VI var men inte var kontrollen var….

image

Floff -Floff

Jag vet att det är varning på orientering men vi har så jäkla kul!

Och Ja, vi hittade kontrollen till slut.