Läs även den lilla texten

Min zebra resväska har varit ute på äventyr och fick sig 2 törnar på sin väg till och från Belgrad. Den befinner sig numer på Återvinningen.

3 veckor före vår Turkiet resa beställde jag en ny fin röd väska.

Det är en Nomad som kostar 2495 kr men jag beställde den via Groupon och betalade bara 995 kr. Helnöjd med köpet ända tills jag läste all text (även den lilla) och insåg att det är 4-5 veckors leverans 😮

Typiskt mig och nu får jag väl packa i en Coopkasse!

Bikini

Åh vad det är roligt att shoppa MEN inte bikini. Helt sjukt, antingen är min kropp helt menlös eller så är bikinimodellerna helt fel. Jag tror jag ska bli bikini-designer, borde tjäna multum på det.

Milla och jag tog i alla fall en tripp till Sandviken och hoppades fynda där och jag kom faktiskt hem med 2 bikini, båda från KappAhl.

Jag hade nästan gett upp hoppet om att hitta en och hade siktet inställt på vassen i Öjaren men dom här får duga så jag kan nog utnyttja min badkort på Valbobadet ändå 😀

Den vänstra i randigt är från avdelningen XLNT. Såååå stor är jag inte och jag kan säga att den är i strl 44 men är som en 38 på ”vanliga” avdelningen. Skäms på er KappAhl! Vore jag stor så jag behövde gå på XLNT och handla skulle jag bli skitförbannad. Bort med den fåniga avdelningen och gör alla kläder i lite större storlekar istället (för dom som behöver det).

Känns lite sådär att veta att den kommer från XLNT och säkert kommer många som stöter på mig i sommar tänka

Oj, där kommer hon som handlar på XLNT :p

Härlig morgon

Det är lördag morgon den 2 juni 2012. Just denna lördag morgon är det spöregn och 4 grader ute. Men 4 grader och spöregn den 2 juni!!! Vad är det för fel?

Malin och jag har gjort en insats för laget och städat Boulongern. Enda fördelen med det ruttna vädret är att det gick fort att städa. På en timme var vi klara och det var inte många själar ute och det är full förståeligt.

image

Provkört Seat Ibiza

Genom Buzzador har jag provkört Seat Ibiza. Lite besviken att dom inte hade combi modellen för det var den jag ville testa.

Den här är väldigt lik min lilla grå yaris storleksmässigt men hade betydligt mer drag.

När jag väl satte mig i min bil igen tyckte jag ändå att min är bättre. Den känns så mycket större och luftigare inuti och dessutom sitter man högre.

Nja, visst är det en ny bil men det var ingen wow känsla.

image

Det blir alltid som man tänkt sig

Igår åkte alla vi på jobbet till Stockholm för att lyssna på en föreläsning av Olof Röhlander.

Det blir alltid som man tänkt sig

Allt han sa är så självklart men ibland behöver man bli påmind om det. En riktigt bra föreläsning med många skratt och det jag framför allt tar med mig är:

Det är inte att du har mycket att göra som är stressande, det är tankarna på allt du har framför dig som är stressande

Så himla sant!

Det har jag aldrig hört

Som alla vårar är det mycket i kalendern nu. Maj borde vara i 60 dagar
om man ska hinna med alla öppet hus, föräldramöten, träningar, cafétider, bakningar osv. Dessutom är denna maj en vecka kort eftersom jag varit sjuk en vecka, inte bra.

Folk tror att dom säger saker till mig men det gör dom inte. Dom tänker nog bara att dom ska säga det :woot:

Häromdagen ringde jag Git flera gånger men hon tryckte mig bara på upptaget och sen när hon ringer upp vill hon påstå att hon sagt att hon skulle fixa naglarna. Hon har aldrig sagt det till mig.

Tex påstår att han har sagt att han ska åka till Göteborg och spela biljard nästa helg. Han har verkligen inte sagt det, jag lovar.

Min standardkommentar är

Det har jag aldrig hört

Idag har vi varit på föräldramöte i Antons nya klass. Kommer bli jättebra på Soffe till hösten. Om inte annat nära och bra till NickBack. Ni vet – Antons andra hem.

Ska jag vara riktigt ärlig hade jag inte full koll på att det var föräldramöte idag men som tur är har vi massor av andra föräldrar som påminner. Förresten är det inte så himla lätt att hålla ordning på almanackan i telefon när laget.se har nån bugg så en och samma aktivitet skrivs typ 15 gånger.

image