för stegtävlingen hade jag avbokat core passet idag men det gjorde jag inte och därmed inkasserade jag ca 6000 steg extra.
Författararkiv: Ewa
Bessemer Cup
Innebandysäsongen avslutades med Bessemer Cup i Sandviken. Killarna spelade otroligt bra och kom tvåa i cupen. Det är så roligt att se.

Här tekar Anton mot Eric i Aston
Eric var Antons första bästa kompis sen dagis men tyvärr flyttade Eric till Sandviken. Som tur är får dom ses ibland ändå och jag får träffa mamma Petra 🙂
Efter hela långa dagen i Sandviken fick killarna klä upp sig och gå på avslutningsfest på Åbyvallens cafeteria. Anton kom hem och var så nöjd och glad. Han har haft riktigt roligt.
Imorgon är det fotboll för både Malin och Anton.
Sista veckan
Naglar
Nu var det längesedan jag la ut en bild på mina naglar men så här ser dom ut nu.

Postat med WordPress för Android
Stegen
Med de sista proppade dagarna har stegen blivit lidande. Från att ha ett snitt på drygt 10000 steg per dag är jag nu nere på 9861 steg. Går jag inte lunchprommisen så hinner jag faktiskt inte komma upp i speciellt många steg 😦
Nu är ändå hockeysäsongen över och innebandyn slutar till helgen så kanske, kanske kan jag speeda upp lite grann. Å andra sidan drar fotbollen igång. Malin tränar redan för fullt, 3 dagar i veckan + träningsmatcher.
Igår gick jag på lunchen, gick till Farmec, tränade core 45 minuter så det hämtade upp lite i alla fall 8)
I´m alive
Dagarna har gått i ett men jag lever. Jag har nog inte suttit i soffan på hela helgen. I fredags flängde jag fram och tillbaka och väl hemma vid 20:30 började jag städa 😮
Lördag morgon tog vi spelarbussen till Bålsta på hockeycup. Sista hockeysammankomsten för säsongen. Kommer sakna!
Tyvärr hamnade killarna i en tuff grupp och missade semi med ett mål i målskillnad. Det blev match om 5:e – 6:e plats och killarna vann den matchen med 10-0 och kom alltså femma. Killarna var lika glada ändå och fick ju ändå avsluta med en storvinst.
En otroligt fin hejaklack i Valbotröjor. Tröjorna luktade gammalt omklädningsrum, Urk!
Väl hemma på NickBack fick Anton, Edvin, Fabian och André för sig att friåka vilket dom också gjorde i 2 timmar. Hur man nu kan ha energi till det?
Söndag morgon var vi återigen uppe med tuppen men denna gång för innebandy DM på Nynäs. 3 matcher och däremellan spelade Malin fotbollsmatch. Alla 4 matcher slutade med vinst.
Så var det helt plötsligt söndag kväll och idag en trökig måndag. Snart är det påsklov, åh vad jag längtar!
Vinter
Hastigt och lustigt blev vi idag ihågkommen att det faktiskt är vinter och inte vår.
Snön dalade på förmiddagen och gräsmattorna blev helt täckta av snö. Så kan det vara men förhoppningsvis smälter den bort fort.
Vi har gått samma tråkiga promenadrunda på luncherna i flera år. Ingen trevlig runda med mycket trafik som dånar så vi knappt hör vad vi säger till varandra.
Men idag förstår ni, hittade vi en ny lagom runda bland skog och ängar, fridfull utan biltrafik. Det blir perfekt i vår när jag faktiskt är tvungen att ge mig ut VARJE lunch för att han nån ynka chans i vår stegtävling.
Inte för jag tror att jag kommer att vinna men jag vill verkligen inte komma sist :p




