Tillägg till föregående inlägg

Det är väldigt svårt att veta vad som är rätt och fel. Är det rätt att låta barnen vara med på tex. den här campen där dom är ”utvalda”. Det är inte gratis kan jag säga. Vad är det som säger att man vill fortsätta som i Antons fall stå i mål. Han kanske väljer att bli utespelare eller lägger skridskorna på hyllan.

Inte för att jag tror att han skulle göra det men jag kan tycka att det räcker med klubbens egna hockeyskola och Anton har förmånen att få träna på specifika målvaktsträningar i sin egen klubb.

Vore han 13 år och hade samma brinnande intresse skulle jag förmodligen tänka annorlunda.

Han känns fortfarande liten i förhållande till hur många år han har framför sig.

Undrar hur alla ”experter” resonerar?

Svårt!

Prospect Camp

Idag fick Anton ett brev på posten från Prospect Camp. Jag har aldrig hört talas om det men det är tydligen en hockeycamp för ”talanger”.

Han är en av fyra inbjudna målvakter från Gästrikland födda 2002. Tydligen är det nån som sett och har lite koll på honom. Känner mig lite stolt. Han är duktig den lilla killen som faktiskt börjar bli stor.

Ändå kan jag tycka att det är tidigt. Han är 10 år, börjar man kolla spelare redan på den här nivån?

Hur det än är så befinner vi oss på solsemester i Turkiet just den veckan så det blir tyvärr inget deltagande i år. Dom fortsätter följa hans utveckling och går den åt rätt håll blir han inbjuden till nästa år.

Dagens goda

Idag skjutsade jag Malin till träning. När vi svänger ner mot Träffen ser vi en tjej ligga på parkeringen. Susade till i huvudet och första tanken var så klart att hon var full. Så tänker nog dom flesta.

Släppte av Malin och åkte tillbaka, tjejen ligger kvar. Ser 2 karlar vid ett sophus, stannar bilen och frågar om dom sett att det ligger en tjej där borta. Jo det hade dom och den ena mumlade nåt om att hon säkert var full.

Ja, sa jag men hon kan faktiskt vara sjuk. Man kan inte förutsätta att dom är full och även om hon är full kan hon behöva hjälp.

Jag sa att jag inte vågar gå dit själv och bad dom följa med vilket den ena karln gjorde. Han skulle bara lämna lite grejor i sin lägenhet. Jag gick fram till henne själv, kunde liksom inte vänta.

Jag ruskade om henne och ropade Hallå i säkert 5 minuter innan människan svarade. Å vad jag hann tänka, ska jag ringa 112, andas människan, vad ska jag göra? Där ligger en normal tjej i 35-års åldern på en pizzakartong i en påse. Pizzan var en enda sörja i påsen och hon hade ingen aning om var hon fått den ifrån. Hon frågade om hon var hemma.

Nej, du ligger på en parkering ute och här kan du inte ligga. Är du sjuk? Är du full? Har du druckit?

Till slut svarade hon att hon inte var sjuk och att hon hade druckit.

Vi fick upp henne på benen och hon kunde vinglande ta sig fram.

Hon blev förtvivlad och tackade för att vi brydde oss om henne.

Stackars människa!

Jag frågade om hon kunde ringa en kompis som kunde hjälpa henne men hon fick tårar i ögonen och bara tyckte vi var så snälla.

Jag känner mig i alla fall nöjd att jag tittade till henne. Mitt samvete hade inte klarat att lämna henne där och om ni bara visste hur många som åkte förbi och bara ”struntade” i henne.

Om du inte vågar gå fram själv, be någon följa med.

Även om en människa är full kan hon/han behöva hjälp.

Roligt eller sorgligt

Hur ofta läser man nåt roligt i tidningen? Hur ofta ser man ett roligt program på tv?

Roligt så där så man får skratta ordentligt. Känns som det är evigheter sen. Jag tror både tv och tidningar helt snöat in på allt tragiskt och tråkigt.

Jag följer 30 dagar i februari – man blir ju lätt deprimerad. Se det så förstår du.

Idag såg jag Arga Snickaren – grymt tragiskt. Ett par med 30 års skillnad med en 7-årig dotter som bor i ett ruckel som varken är rustat eller städat på typ hundra år. Socialen vill ta flickan eftersom det varken fanns värme eller dusch i huset. Fruktansvärt! Det värsta var att trots varningar gör dom INGENTING. Fast å andra sidan hade dom inte förmågan. Så är det, spelar nog ingen roll hur mycket dom ville så tog dom sig inte för, dom saknar helt enkelt förmågan.

Shit alltså! Nu fick jag en positiv tanke. Helt plötsligt insåg jag vilken fint hem vi har. Trots att det ligger saker både här och där är det nog inte så tokigt och det bästa av allt är att jag TRIVS hemma.

Aftonbladet – skriver bara om hur du kollar om du är sjuk på ena eller andra sättet. Kolla dina naglar, kolla dina ögon, det här lider du av, bla bla bla. Har man en jäkla tur kan man hitta nån nyhet för att sedan läsa om hur man går ner X antal kilo på X antal veckor.

Pust!

Nog för att det ibland kan vara skönt att störttjura till ett sorgligt program men inte 7 dar i veckan.

Jag skulle vilja se en riktigt rolig film och skratta så där hjärtligt så man får ont i käkarna.

Det är nog dags för media att hitta ett annat spår. Lite mer positivt skulle inte skada.

Seriöst, är det här nåt folk vill läsa?