Boxercise

Efter en lätt arbetsam dag för mitt huvud hastade jag hem, kastade i mig mat och lämnade Anton till Linnea och Anna. Tex måndag = biljard och Malin = innebandyträning.

Git bestämde ju att vi ska gå på boxercise. Sagt och gjort…..

Vi sparkade, slog, sprang, hoppade, höga knän, uppercuts, benböj, handskar, mittsar och gud vet vad.

Allvarligt, jag trodde jag skulle dö, eller svimma, eller spy. Det var SÅ jäkla jobbigt men kul.

Jag drack på tok för lite vatten därav svimyrselkänslan. Nu vet man i alla fall vad man gett sig in på 😀

Mina armar är som gummi, skakar lite lätt och inte fullt så följsamma som dom brukar vara. Förmodligen kommer jag ha en satans träningsvärk imorgon, hehe.

Enligt Wikipedia
Boxercise, eller box, är en gruppträningsform som främst är tänkt som konditionsträning, men man lägger ofta in vissa styrkeövningar som exempelvis situps och pushups. Träningen är inspirerad av olika kampsporter, men till skillnad mot kampsporterna använder man enklare kombinationer för att alla ska kunna hänga med.

Den utövas parvis där den ena parten har säckhandskar, ett slags tunna boxhandskar, och den andra håller mittsar. Den som har handskarna utför sedan olika kombinationer av sparkar och slag mot mittsarna som partnern flyttar beroende på vilka sparkar eller slag som ska utföras. Därefter byter man roller.

Man använder vanligen två små mittsar, en på varje hand, men vid vissa kombinationer med ”tyngre” sparkar använder man istället en stor tjock mitts.

2 reaktioner på ”Boxercise”

  1. Jag är bara så nöjd med detta 🙂 är bland det roligaste jag någonsin gjort och vilket lugn i kroppen……beror nog på att man får slå ut all ilska 😛

  2. men guu va roligt det lät men jobbigt 🙂 va duktig du är,jag vet ej när jag skulle få tid till träning jag gör lite egen träning som situps å lite hantlar sen är jag ute å går ca 40min varje dag,

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *