Vad blev det av vaden

Idag har vi varit till Stockholm och Sophiahemmet för att träffa en barnortoped med Antons vad.

Vi passerade det satans trädet alla tjatar om och jag var tvungen att ta en bild  🙂

Per-Mats som läkaren hette var jättebra. Han misstänker att Anton har en extramuskel i vaden + ev en förträngning så kallad compartment. Trots att Anton inte haft besvär på ganska lång tid nu tog det 13 tåhävningar för att framkalla smärtan.

Hans besvär är lite säsongsbetonat och därför har det här pågått några år eftersom jag varje höst trott att det försvunnit.

Nästa steg är att göra en magnetröntgen för att se om det finns en extramuskel eller inte. Har han båda felen slår dom ihop det i samma operation. Det kommer dock inte att ske förrän hockeysäsongen är över.

Tänk att alla krämpor Anton råkar ut för är udda som väldigt få personer får…..

 

Kul i hallen

Igår var det årets match i Nickback, den mellan Team -02 och papporna.

Undrar vilka som gick in mest för att vinna? Det fanns vissa som satt på väldigt höga hästar före matchen. Det var riktigt roligt att höra papporna prata. De skulle vinna med 20-0…… minst 3 rätt upp i krysset, den som inte kör sitt bästa blir bänkad…. Det är inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst  😀

Det blev en riktigt rolig match som killarna till slut vann med 9-8. Måste vara en coachseger  😛

Att killarna är duktiga vet vi men att papporna var så duktiga blev jag förvånad över. Vi kanske inte ska säga det högt så dom får ”storhets”

Efter matchen var det prisutdelning, gotta och läsk.

Vilket härligt gäng!

 

Vilt julbord

Igår började snön falla och vi åt vilt julbord på Golfrestaurangen.

Det var annorlunda och riktigt gott. Vi åt både älg, and, vildsvin och hjort. En jättetrevlig kväll och naturligtvis avslutade jag med chokladpudding och grädde. Mums!

Inatt fortsatte snön att vräka ner. I don´t like men sonen var glad. Han har skottat för brinnande livet och åkt matta i backen.

Plogaren har varit här och det var mindre kul att han lyckades köra in i Tex bil  😦 Ingen större fara men ändå…..

Tex, Alex och Anton drog till Nickback för att se Valbos A-lag spela match.

Själv ska jag se IDOL och jag hejar på Kevin. Jag gillar hans stil med lugna låtar.

 

What a day?

Är glömska ett teckan på att man har för mycket i skallen?

Jag glömde föreningens årsmöte  😮 trots att det är en veckan sen så stör jag mig fortfarande på att jag missade det.

Dagens fråga

Är det tisdag idag?

Jag har verkligen ingen koll. Står det inte klart och tydligt i almanackan så glömmer jag. Känns inte alls bra….

Kanske är bra att det blir julledigt snart så man får varva ner lite.

Fredag – Lördag

Igår kväll var det vår tur att stå i café på Nickback. Det var A-lagsmatch och Valbo mötte Avesta.

I samband med denna match var det ”Hall of Fame” där flera stjärnor hyllades. Spelare och ledare som gjort fantastiska insatser i Valbo samt ute i hockeyvärlden.

Mycket folk var det och kvällen gick jättefort. Matchen såg vi dock inte mycket av men Valbo vann med 4-3.

Bilden har jag lånat från http://www.valbohc.se

Idag sov vi till 9, gud så skönt det var. Vaknade i och för sig av att Malin rasslade runt med nycklar och jag lovar att hon vred om nyckellåset tusen gånger innan hon fick upp dörren som hon sen slamrade igen och rasslade vidare med nyckeln utanför dörren. Hon åkte med syrran, Elin och Ida på shoppingdag i Uppsala  🙂

Jag hann med att jobba några timmar innan det var dags för Anton att spela match mot Strömsbro. Slutade ganska väntat med förlust.

Imorgon blir det ingen sovmorgon, 08:15 har Anton samling på Sportis.

Ikväll blir det sängen tidigt.

Inte sist i år

Jag brukar var typ tvärsist med att få upp ljusstakarna i fönstren.

Men inte i år  😀 i alla fall inte i köksfönstret.

Jag har bytt gardiner, skurat och fejat och nu lyser staken så fin i fönstret. Bra ryck!

Nu blev klockan så mycket så jag fick lägga ner städningen för idag. Imorgon ska jag försöka få upp stjärnorna i resten av fönstren.