Lita på Rosa – Farväl till fläckar

Nu är det dags för en Buzzadorsväng igen. Det var ganska länge sen sist.

Nu ska jag testa Vanish. Lite synd att testet inte kom för några veckor sedan. Anton har spelat fotboll på rasterna hela hösten och kommit hem med gräs- och lerfläckar på både byxor, jacka och mössa. Inte det lättaste att få bort.

Aja, jag ska nog hitta andra fläckar att ge mig på  🙂

Jag har mest bara kört med Galltvål och tyckt att det funkat bra så det här ska bli intressant.

Följande ingick i paketet

  • 1 st Vanish Crystal White pulver
  • 1 st Vanish Pink pulver
  • 1 st Vanish Extra Hygiene pulver
  • 1 st Vanish fläckborttagningsspray

Jag har även några påsar med Vanish Oxi Action som jag ska dela ut till mina vänner. Vill du gärna testa är det bara att hojta till.

 

Lite besviken

Idag gjorde jag ett välbehövligt besök hos kiropraktorn, herregud vad hårt det satt. Räcker inte med en gång här inte, nytt besök inbokat på fredag. Inte konstigt att jag hade så ont i lördags kanske….

När jag gick därifrån passerade jag AF och där innanför rutan ser jag Camilla. Fick värsta lusten att ställa mig och hoppa och tokvinka. Tänk att man kan få såna känslor  😀 Nu gjorde jag inte det, jag stack bara upp huvudet med ett leende på läpparna.

Har svårt att tro att hon skulle kunna hålla sig för skratt inför sitt besök om hon sett mig studsa som en galning utanför.

Nu är det 6 veckor sedan vi beställde soffan. Idag kunde jag inte hålla mig från att ringa och höra om den är på G. Blev oerhört besviken när jag får svaret att den är bekräftad till 20 december. Det är flera evigheter dit, närmare bestämt ca 9 veckor från beställning.

Hon trodde ändå att vi kunde räkna med att få den vecka 50 och det är ju bättre än vecka 51. Tålamod!

 

På benen igen

Ursäkta språket men Fy Fan vad pissigt jag har mått. Vaknade med huvudvärken från hell igår morse. Satte på kaffe men insåg att det bara var att lägga sig igen. Tex är sjuk så då var helt plötsligt båda sjuka.

Anton skulle till Hofors på match men tack och lov fick han åka med Per och Edvin. Jag tog mig inte dit  😦

Jag bara sov och sov, frös, slumrade, huttrade, ulkade och huvudvärken släppte aldrig. Jag vaknade med huvudvärk och somnade för natten med huvudvärk. Inte kul! Det är verkligen hemskt, känns som att hela hjärnan ska sprängas. Kl 03 inatt klev jag upp och åt ”frukost”. Idag har jag mått bra men är trött, hur man nu kan vara det när man sovit i princip 30 timmar i sträck  😮

Idag har vi gjort ett klipp på Stadium. Handlar man en jacka för minst 999 kr och lämnar in en gammal jacka (som går till bättre behövande) så får man 500 kr för den. Helt otroligt.

Antons jacka kostade 999 kr och Malins 2999 kr men den var nedsatt till 1999 kr, vi lämnade in 2 jackor och fick 1000 kr rabatt så vi betalade endast 1998 kr för BÅDA jackorna. Fynd!

Imorgon är det fredag

Nu har Petra och jag lunchat varje månad i över ett år. Känns helt otroligt!

Ibland är det bara Petra och jag men ofta på slutet har Marie följt med. Jätteskoj att träffas och imorgon ska Milla med för första gången  🙂

Vi har nog ett och annat vi ska hinna prata om under lunchtimmen som går så fort.

Somliga har varit i New York och somliga har varit i Gurkornas stad  😉

Men nu kan den komma

och då menar jag inte snön  😀

Några ynka flagor har väl fallit ikväll. Anton rasslade ner för trappen i 190 för att kolla. Han längtar verkligen efter snö, det har han gjort hur länge som helst.

Nä jag tycker soffan kan komma. Undrar hur många veckor det gått nu?

Jag har varit SÅ trött sista veckan. Jag tror det är mörkret, brist på sol men det är bara typ ett halvår kvar till vår/sommar  😕

Min fina rosa rattmuff fick dålig karuscha så jag köpte mig en ny lila. Den sitter fint dessa kalla dagar.

MHL Västerås

Klockan 09:00 imorse gick bussen från NickBack till Västerås och Råby IP där grabbarna skulle spela MHL.

Vi möttes av en något annorlunda ”hall” med endast 3 väggar.

Det spelades 2 matcher – oavgjort mot Västerås och förlust mot Sollentuna.

På väg hem blev det ett stopp på Burger King.

Även om vi nästan stod ute och solen sken så var det riktigt råkallt och jag frös ända hem till Valbo.

men ASGARV

Tycker hela hösten varit mysko. Igår kväll spöregnade det och blåste som sjutton.

Idag har vi varit på Ersand Arena. Fotbollsplanens gräsmatta var alldeles grön och fin. 10 grader varmt och det är liksom mitten av november…..

Det spelades hockey mot HÅIK och Valbo vann med 5-2.

Inför morgondagens bussresa till Västerås skulle jag handla lite matsäck. Frågade Malin om hon ville hänga på och det gjorde hon. Hon körde och jag satt bredvid.

För det första gjorde hon ”parkeringen of the year” mitt emellan 2 platser fast å andra sidan finns det dom som haft körkort i 40 år och ändå parkerar så illa  😛

På väg hem, vid korsningen Nybo blir det rött ljus. Bakom oss kommer en bil….

I samma veva som Malin får motorstopp häver hon ur sig

Men gud vad pinsamt

Själv satt jag bredvid och asgarvade så tårarna rann. Jag måste vara världens bästa handledare  😉