Snöpligt slut

Idag var det dags för årets Winter Classic för Team 02. Valbo skulle möta Brynäs ute på Brynäsvallen.

Vaknade till spöregn, trodde faktiskt inte det skulle bli nån match men det lugnade ner sig lagom till matchen började. Spöregn, +4 och inte en gnutta snö känns inte som ”Winter” men det blev som vanligt en jämn, bra och spännande match när Valbo möter Brynäs.

Idag var Brynäs strået vassare och vann matchen med 6-5.

Idag är det för övrigt årets mörkaste dag och det märktes. Men nu mina vänner går vi mot ljusare tider. Så härligt och snart är vi på rätt sida om året. Det swishar väl bara till så är vi i Furudal igen  😀

 

Men äntligen

Känns riktigt skönt att jag gjort alla jobbmåsten. Med ett pust och gott samvete har jag knölat ner mig i soffan, där har jag i princip legat hela kvällen. Fy sjutton vilken härlig soffa vi har  😀

Nu har jag sett Svenska Hjältar och ulat – som Anton säger.

Man blir ju så lyckoledsen när man tittar.

Fördel och nackdel

Envis som sjutton har jag med lite stödhjälp av Malin lyckats få dit dörren på skåpet  🙂

Fördelen med att byta ut en förvaringsmöbel mot en annan är att man får rensat. Herregud, hur mycket skit kan man samla på sig… kan vara bra att ha….  Skosnören, skruvar, knappar, nyckelband…..

Nu ligger dom i soporna kan jag säga.

Nackdelen med att byta ut är att det tar SÅ lång tid innan man kommer i ordning. Nu ligger det grejor här och där. Var ska jag göra av allt? Hur många mössor och vantar kan man ha – 47 ?

Anton använder ALDRIG luva på en jacka. Hur många luvor till gamla jackor behöver man ha? Varför sparar jag dom? I fall han skulle få för sig att sätta på en luva. Nu ska jag kasta alla utom den till nyaste jackan.

Sen har jag ju en byrå till övers. Den står halvt i hallen, halvt i vardagsrummet.

Kommer jag att få ordning till jul? Vi kommer i alla fall att få plats i soffan  😀

Jag kanske ska läsa boken Röj och Rensa innan jag sover  😉

Den ena medför det andra

Mellan hockey och innebandymatcher har vi farit runt på Mio, Ikea och Oves. Köper man en sak medför det oftast en massa annat. Så även efter vårt soffköp.

Jag är helnöjd med soffan. Den är superskön och stor, nästan så vi måste SMS:a varandra om vi sitter i varsitt hörn. Annars får man ropa högt  😛

Vi har köpt ny matta, nytt bord och ett nytt skåp.

Tex har en revbensfraktur och kan/får inte bära så jag bubbar, bär och skruvar. Jag kan inte vänta i 6-8 veckor på att han ska vara fit for fight.

I alla fall så köpte vi skåpet på Ikea och rushade hem. Jag skruvade så jag var alldeles svettig. Kass på använda skruvdragare så jag handskruvar. När jag öppnar kartong 3 och kommer till de 2 sista skivorna är de skadade och de var inga små skador kan jag säga. Pust! Vardagsrummet såg ut som ett bombnedslag och vi var på väg till Söderhamn på innebandymatch. Roddade om så Anton fick åka med Thysells så vi kunde åka tillbaka och byta skivorna sen upp till Söderhamn och hem igen.

Tack och lov hade dom fler hemma och nu har jag skruvat nästan klart. Jag får inte dit dörrarna själv och Tex fixar det inte med sin ledbrutna kropp.

Aja, det löser sig. Imorgon kanske det går bättre.

Min praktiska sida

Igår ringde Mio och talade om att soffan kommit och idag körde dom hem den till oss  😀

Allt kom så klart i delar och fötter och diverse andra grejor ska skruvas på.

Var är min praktiska sida? Jag fick en mikromillimeter av pappas praktiska kunskaper medan syrran fick resten. Jag fick den teoretiska sidan av mamma och mycket kan man läsa sig till men inte att praktiskt skruva. Urgh%&!!? Vad trökigt det är. Jag måste nog träna upp mig på det. Ikea passar mig perfekt där Ikea gör halva jobbet och jag gör halva jobbet.

Jag vill så gärna göra det själv men ibland går det inte. Tur att jag har en karl som också är praktisk av sig  🙂