Bevara Valbobadet!

Vad trött jag blir… nu har kommunen kommit med det briljanta förslaget att lägga ner Valbobadet.

Hur sjutton tänker dom?

Jag hade så mycket hellre läst att dom skulle rusta upp badet. Det är gammalt och slitet men det är ta mej sjutton enda badet som har hopptorn. Hopptornet som ungarna älskar. Själv skulle jag aldrig i hela mitt liv hoppa ens från ettan  😛

Undrar just var barnen ska lära sig simma? Ska alla barn få plats på Fjärran? (skitställe)

Ungarna ska alltså cykla in till stan eller ta bussen (2 zoner) för att kunna bada?

Känns helruttet!

Snälla skriv under för att BEVARA VALBOBADET!

Velpottan

Men ÅH vad trött jag blir på mig själv. Varför är jag värsta velpottan???

Åkte till Mio för att titta på soffbord. Såg sofforna och tygerna och tänkte, vad har jag beställt? Kom verkligen inte ihåg så jag var tvungen att fråga. Dom talade snällt om vilket tyg det var.

Nu är jag så velig om jag/vi valt en för ljus grå ton. Tyget heter antracit och när jag ser det i strålkastarljuset tycker jag att det är för ljust men i dunkelt ljus är det som jag vill.

Hur ofta har man strålkastarna på hemma?

Man kan inte direkt ångra sig när man väl får soffan…..

Nu har vi haft lilla skönhetssalongen här. Evelina har färgat och plockat våra fransar och bryn. Åh så fina vi blev  🙂

Jerry – The Farewell Show

Det var Milla, jag och en herrans massa morsor och farsor. Ja då menar jag dom som blev föräldrar på 60-70 talet  🙂

Vi sänkte medelåldern rejält kan jag säga.

Det var en grym show och ett jäkla drag. Det var inte många som satt still. Karln bredvid mig diggade takten med benet så hela min stol hoppade.

När Jerry sjunger ”Whos gonna follow you home” reser sig en efter en i hela denna äldre publik. Dom börjar dansa, busvissla, tjoa, sjunga och klappa. Milla och jag tittade småfnissandes på varandra. Det var ungefär som när vi gick på Gyllene Tider.

Vi kan bara konstatera att det inte är nån skillnad om man är född på 40- eller 70 talet. Så coolt att se att dessa pensionärer kan släppa loss och ha så kul.

Det var kort och gott skitbra!

 

 

Oves

Nu är det rubbade rutiner i vårt hem. Maten står inte på bordet 16:30, inte varje dag i alla fall. Anton tränar tidig hockey vilket göra att JAG lagar mat flera dar i veckan nu.

Jag tycker faktiskt att det är ganska kul  🙂

Idag åkte jag till Oves för att köpa symaskinsnålar. Malins byxor har legat i flera månader utan att bli uppsydda. Nu har jag i alla fall nålarna och sen återstår att se när dom blir sydda.

Jag kom inte hem med bara nålar, jag kom hem med en TOMTE. Japp en röd tomte, jättefin!

och när jag var i Ullared köpte jag en vit tomte…..

Börjar nog närma mig Jessicas tomtesamling nu  🙂