En annorlunda helg

Vi är inte van att ha många minuter ledig en helg. Den här helgen känns det som vi haft hur mycket ledig tid som helst.

Det har bara varit en hockeymatch och en träning.

Vi har städat både här och där, lagat mat, tvättat. Malin och jag hälsade på mamma och pappa idag. Det var inte heller igår. Som vanligt fick vi go´fika och pappa var så snäll och bytte till vinterhjul åt mig. Så vintern – nu kan du komma om du vill.

Anton har varit med kompisar, Malin har jobbat.

Ja just ja, igår var Åsa här och hälsade på  🙂

Vi har bytt dörr till lilltoa och jag köpte ett nytt handtag och lås. Började byta men gud vad struligt det var. När Tex kom hem låg hälften av grejorna på golvet och hälften satt i dörren  😕

Jag lagade mat istället…..

Nu ska jag köpa en ny toaskylt

1 november 2013

I mitt händelserika liv händer….. typ ingenting.

Ibland önskar jag att mitt sömnbehov vore mindre så jag hade mer vaken tid och ibland känns dom som jag skulle kunna lägga mig kl 18. I och för sig inte så konstigt om man inte gör nåt. Ibland orkar jag bara inte, det kan vara grymt skönt att bara sitta i soffan och döa.

Förresten längtar jag efter vår nya soffa, undrar hur lång tid det gått? Snabb check – den 15/10 så 2 veckor har redan passerat  🙂

Imorgon hoppas jag att solen skiner så dammet syns så tydligt att jag inte kan låta bli att städa.

Tack och lov är oktober över, hoppas november går lika fort. Det är den absolut värsta månaden på hela året. Varför stryker vi inte bara den från almanackan?

GDI Reload Camp

Höstlovet är här och vi har varit på en tur till Stockholm. Anton och Edvin har gått på GDI Reload Camp i 2 dagar.

Ganska kul att se 30 målvakter på is samtidigt och jag har faktiskt lärt mig en hel del om målvaktsspelet. Herregud vad lite jag visste och för den delen vet. Där har jag mycket att lära  🙂

Vi har så klart hunnit med en del shopping och jag kan säga att det var Tex och Per som handlade mest. Det kanske var deras tur nu  😛

För övrigt är jag jätteglad att jag bor i Valbo och inte Stockholm. Dagens besök på Kista Galleria var nästan jobbig. Massor av folk, har folk inget jobb?? Svettigt och varmt var det också.

Skönt med hotellhäng

När sista ispasset på campen var över fick Anton väldigt bråttom hem för han skulle hinna vara med på lagets träning. Ja vi hann nästan, några minuter för sent klev han på isen för 4:e gången idag och han tyckte det var lika kul som alltid.

Mamman ville mest bara hem…..

Borta Bra men hemma är alltid bäst  🙂

 

BASEN

Igår fick Anton och Adam följa med till MediaMarkt och köpa en ny stereo till hockeylaget. Ögonen tindrade på båda två och med ett leende på läpparna pekade dom ut stereon dom önskade, stereon med mest och bäst bas.

Väl hemma fick dom ”spela in” stereon på normal ljudnivå. Dom satt som 2 ljus i mörkret och lyssnade samtidigt som dom tittade på den blinkande ljuset. Lilla julafton liksom  😛

Och idag fick dom inviga stereon på riktigt då de spelat Nobo Sport Cup i Strömsbro. Några riktigt tuffa matcher och dom slutade som 3:a.

Blev det nåt shoppat?

Det har som vanligt varit en hektisk vecka. Inatt hoppas jag sova betydligt lugnare och mer avslappnat än jag gjorde natten till idag.

Kl 01 klev jag upp och stoppade i bettskenan som jag inte har använt på flera månader. Käkarna var hur spända som helst. Varför? Malin opererade sig igår. Man är inte skitstor på jorden när ens barn sövs. När ögonen faller ihop har jag jag mycket svårt att hålla tårarna tillbaka. Nu har jag ändå varit med om totalt 6 operationer på mina 2 barn och jag är lugnare nu än första gången.

Det gick i alla fall jättebra, både för mig och för Malin ♥

I onsdags var mamma och jag till köpis och shoppade lite. Inte en pryl på rea men det var inte så oväntat.

Jag köpte en klänning och en cape/poncho. Capen ska jag ha på jobbet. Lätt att hänga över axlarna när det är kalla vinterdagar. Det blev en indianmodell  😛

Midseason Sale

Får mail på mail från olika affärer om en massa reor – REA.

Imorgon ska jag ut och shoppa med mamma. Det var längesen och jag ser verkligen fram emot det  🙂

Hoppas det är lika mycket REA i affärerna som på nätet. Jag hoppas hitta massor av tröjor. Tycker det är jättekallt nu, Brr.

Förresten så var det minusgrader när jag åkte i morse OCH regn vilket resulterade i att när regnet föll på vindrutan frös det direkt till is. Mycket märkligt. Resterande dagen har det mest varit spöregn  😕

Det gick lika bra idag

Idag var det seriepremiär i innebandy. Match mot GGIK på Kunskapsskolan. Den slutade med vinst 14-2, en riktigt bra sporthelg  🙂

Det har inte bara varit sport i helgen. Jag har krattat löv, städat undan på altanen, tvättat, dammsugit, plockat, strukit, bakat, lagat mat.

Chrille, Milla och Wilmer åt fredagstacos med oss och idag har Marcus, Evelina och Alex ätit här. Mamma, pappa, Lena, Elin och Ida har varit här och fikat.

Lördag kväll 21:30 skjutsade jag Anton, Zacka och André till ishallen, 22:45 hämtade jag dom igen. Att dom bara orkar  🙂

Malin har jobbat både fredag och lördag.

Ännu en helg är förbi och nu är det bara en vecka kvar till höstlovet.