Handledarutbildning

Nu är det min tur att sitta bänkad. Malin och Danne gick kurs för länge sedan och Malin har kört med Danne sen dess.

Nu känner jag att det är läge att gå kursen så kan hon köra själv till träningarna under vintern. Ja med mig på sidan om då  😛

Efter kursen skall blivande handledare och elev ha fått information om och känna till

  • Körkortutbildningens mål och innehåll samt regler för övningskörning.
  • Planering och strukturering av övningskörningen samt trafiksäkerhetens viktiga faktorer.

Kursen är giltig i 5 år så lagom till Anton ska börja köra får jag sätta mig i bänken igen.

 

Barcelona – New York – Ullared

Några åker till Barcelona, några till New York och somliga till Ullared.

Glamouröst – passar glamourmorsan  😛

Ja nu är det varken Barcelona eller New York jag ska till, jag får nöja mig med Ullared.

Nu ser jag verkligen fram emot resan, trots lång bussresa. Det ska bli jätteskönt att komma iväg  🙂

Vi får se om det blir hiss eller diss. Antingen kommer jag hem med massor av påsar eller så kommer jag hem med typ ingenting. Eller ingenting, ja kanske inte i prylväg men jag får trevligt sällskap och det kan jag leva länge på  🙂

Själv har jag noll koll på hela resan, tur att Milla fixar reseledarjobbet denna gång.

Hur många idioter finns det i världen?

Igår kväll när vi åkte till hallen var det värsta polispådraget vid Smäckvägen, strax efter Åby pizzeria.

Oj, vad händer här?

2 timmar senare när vi åkte hem stötte vi på ännu en polisbil, denna gång vid Nybo. Dom hade stoppat en skåpbil som dom gick igenom. Såg ut som om nån bodde i den bilen kan jag säga.

Här har vi i alla fall förklaringen

FOTO: ROGER NILSSON / NYHETSWEBBEN.SE

1 år igen då

Då har ett år till passerat, jag är numer 42…. 42…. 42…. ja det känns bra. Bryr mig egentligen inte så mycket. Har mest full sjå att komma ihåg hur många år jag egentligen är  😛

Jag sov till 10 idag, å vad skönt det var. Sen har familjen varit på olika aktiviteter mest hela dagen. Tex har varit på möte, Anton på ishallen och Malin har jobbat. Nu har vi precis kommit hem från hallen igen. Så fort Tommy Sjödin cup var över var grabbarna ute på isen för att friåka.

Tänk så många ”kändisar” man kan träffa på ishallen en lördag kväll. Riktigt nice faktiskt.

Något firande av mig har vi inte hunnit med. Vi har fortfarande inte hittat en dag närmaste veckan då ALLA kan vara med. Vi får väl se hur det slutar  🙂

 

Glömde vindsluckan….

Idag kom Mia förbi och lämnade Rasmus. Hon kom in och vi satt och pratade en lång stund.

Till slut kom vi fram till att Mia inte har packat till sin Barcelonaresa på lördag. Inte så lätt att packa utan resväska heller så jag knatade upp på vinden och tog ner en väska som hon fick låna.

Vindsluckan glömde jag dock stänga  😮

Med tanke på råttorna vi haft på vinden förr kändes det så där att den stått öppen i nån timme innan den stängdes igen.

Den här äckelråttan tog vi 2009. Hoppas verkligen inte att jag vaknar av en råtta springandes i sängen i natt.

Vi firar Bengt-Arne

Kände mig lite trött och risig idag.

Hämtade Anton hos Edvin på vägen hem. Han berättade att han önskade sig NHL14 och/eller GTA.

Kläckte bara ur mig

Ja, men kom då så åker vi och handlar

Vilket infall….

Tog med mig båda barnen till Köpis. Anton köpte sina spel, Malin valde ett par nya skor och en väst.

Själv köpte jag 3 olika färger med nylonband så jag kan göra några armband + ett par byxor.

Jag gjorde av med massor av pengar och det känns så jäkla bra.

Barnen var glatt överraskade och helnöjda. Nöjda barn – nöjd mamma.

Vi kan säga att vi firar Bengt-Arne som har namnsdag idag  🙂

Mini-seamaster

På höstlovet ska Anton och Edvin gå en GDI Reloadcamp i Hässelby. 2 dagar fullsmetad med ren målvaktsträning. Jättekul tycker Anton!

Camilla Z och jag tog genast chansen att åka med. Skönt att bo på hotell några dagar och kul att shoppa. Helt enkelt en minisemester.

Hotellet ligger dessutom nära STOCKHOLM QUALITY OUTLET  😛