I helgen startar serien i både hockeyn och innebandyn.
Hockeyn var först ut med hemmamatch mot Brynäs. Det brukar vara jämna, bra matcher mot Brynäs och så blev även den här.
Killarna gjorde en superbra match och vann med 4-2 🙂
Idag var det dags för handledarutbildningen. Kommer ut från jobbet, kastar mig i bilen, vrider om nyckeln. Tror du bilen startar?
Men åh, varför just nu när jag har bråttom 😕
Jag är totalt kass på bilar men inser att det måste vara batteriet. Ringer Tex som lovar att komma på en gång. Jag hade ju bråttom, skulle vara på utbildning 20 minuter senare.
Så kommer min arbetskompis Putte som en räddande ängel med startkablar. Ringer Tex som slipper åka. På med startkablarna och bilen startar på ett kick. Iväg hem och hämtar pengar, stänger inte av bilen. Med andan i halsen sprang jag in några minuter sent. Pust!
Handledarutbildningen var så där. Man kan läsa sig till allt på nätet idag och jag tycker inte den var värd 350 spänn men OK, alla kanske inte läser som jag gör och hur ska dom kunna avgöra vem som kan och inte.
Det enda jag blev glatt upplyst om var att utbildningen gäller hela livet. Jag då som läser allt har minsann läst att den bara räcker i 5 år. Grubblande satt jag och störde mig på att jag läst fel och väl hemma var jag tvungen att kolla. Jag frågade verkligen flera gånger om det verkligen var så.
Den här texten kommer från Körkortsportalen
och den här texten kommer från Handledarutbildning
Jäkligt luddigt kan jag säga, kan man inte skriva klart och tydligt vad som gäller?
Det är tydligen så att för mig som handledare gäller den livet ut men för eleven gäller den i 5 år. Är det bara jag som tolkar fel?
Nu har vi äntligen valt och bestämt vilken soffa vi ska beställa efter ett antal turer fram och tillbaka till Mio. Det är tur vi har nära dit. Nu ska vi bara få till en lucka så vi kan åka dit och beställa den.
Det blir en Friday och jag tror vi kommer sitta som kungar i den.
Synd bara att man får vänta så länge innan man får den.
Jag tycker det är SÅ skönt. Jag går alltid dit, hur trött och risig jag än känner mig och efter varje gång är det lika skönt.
Passar mig. Undrar hur många som blir förvånad över det. Jag förvånar många, ofta. Hihi och jag tycker det är jättekul!
Nu måste jag göra ett nytt ryck i tvättstugan.
Man kan liksom inte låta den vara i mer än 2 dagar, då svämmar den över och det blir tusen gånger jobbigare att ta reda på högarna.
Efter dag 1 tog vi våra väskor och traskade iväg till campingen och vår stuga men här får nog Boris ta och shapa upp lite.
Inte en skylt var vi skulle gå och vi gick och vi gick fel. Vi hamnade på en obelyst gångväg till badplatsen 😮
Nåväl, vi kom fram till slut, till en jättefin liten stuga där vi efter lite gotta och Idol somnade som slakt.
06:30 igår morse ringde alarmet. Kändes verkligen som jag varit på årets fest men efter en dusch kändes det lite bättre. Nu fick Boris en shape till. Duschen, den strilade som ett sommarregn. Tur att jag inte tvättade håret för då har jag stått där än 😉
Jag åkte dit i mysbyxor med tanke på den långa bussresan, kändes fint att man skulle få ta på sig ”riktiga” byxor och känna sig normal igen. Jag rafsade igenom väskan efter duschen….
Men var är mina byxor?
Dom hade jag tydligen lämnat kvar hemma så jag fick minsann loda runt i mjukisar en dag till. Jag gillade Helenas kommentar
Det hade kunnat vara värre, det hade kunnat vara jag
Vi tog shoppingbussen bort till Gekås, lämnade väskorna på bussen och gick in UTAN kö. När vi kom ut ca 2 1/2 timme senare ringlade kön lång. Har väl aldrig sett på maken, den var säkert en kilometer lång. Jag vette sjutton om jag stått i den kön för att komma in.
Kl 00:05 var hemma i Valbo igen. Det var en trevlig resa, det var verkligen en upplevelse och jag är glad att jag gjorde den. Bussresan gick över alla förväntningar.
Så till den stora frågan…… Kommer jag att göra det igen?
Tveksamt kan jag säga. Man ska aldrig säga aldrig och har jag vägarna förbi (när jag nu skulle ha det) så kommer jag förmodligen att åka förbi men en sån här bussresa tvivlar jag på att jag gör igen 🙂
PS, Såg varken Ola-Conny eller Morgan.
Något försenade anlände vi Ullared vid 16-tiden.
My god, jag blir alldeles chockad över att alla lyckas fylla sina vagnar på både bredden och höjden.
Jag lyckades ändå skrapa ihop en massa onödigt för 1890 kr.
Den här avdelningen gillade jag bäst.
Nagellack i massor.
Och dagens absoluta höjdpunkt var när jag träffade på Helena från Norrköping. Vi har inte setts på typ 10 år 🙂
Nu är fötterna trötta men imorgon är det på’t igen bara.
Idag tog vi en soffprovardag. På lunchen tog vi Lindholms och Möbelhuset, på kvällen Mio och Magneten.
Tur att syrran var med på kvällen. Gud vad vi provade, möblerade om, provade, möblerade tillbaka. Räknade soffplatser….
Malin och Tex var på väg att ta en fika 😛
Den här Friday från Mio har jag fastnat för. Dock i en annan färg och form. Skön var den i alla fall och det är en viktig punkt.
Kanske i det här utförandet fast med en extra sits i mitten och tvärsom.