Kvällsfiske

Anton och jag gick ner till ån för att fiska. Det gick jättebra ända tills mamman kastade fast i en boj  😕

Så var det hastigt och lustigt slutfiskat. Ingen blev väl gladare än Valbo HC som helt plötsligt fick en caféwebbansvarig. Dessutom kunde den caféwebbansvarige helt oplanerat delta på ett möte i ishallen 20 minuter senare.

 

Seg lördag

Gårdagens förmiddag tillbringades i soffan…..

På em spelade Anton fotbollsmatch. Måste vara den bästa matchen dom spelat denna säsong och den slutade med vinst mot Hille med 2-1  🙂

På kvällen åt vi hämtmat hos Chrille och Milla. Vi var lika seg hela högen och vi avslutade med en surhjärter och jag kom sist som vanligt  😛

Kickoff

Igår var vi på Valbo HC´s KickOff. Vi mötte upp Hemströms, Björklunds, Jonssons och Erikssons på Qvicken innan vi hojade vidare till NickBack.

Vi fick grillbuffé från Interpool och trubadur från delar av lokala bandet Sweet Minority.

En trevlig tillställning och kul att dom fixar och ordnar lite i klubben.

Vi höll till i tennistältet och väl medvetna om att sommaren är på sluttampen fick vi känna av att graderna sjönk drastiskt under kvällen.  Cykelturen hem skapade köldskador, fingervantar och tjockare jacka hade inte suttit fel.

Främmande

Men hur mycket händer det i mitt liv? Jobbar man så jobbar man och hinner inte så mycket annat.

Idag har jag i alla fall varit till kiropraktorn. Inte för att det var akut utan lite mer i förebyggande syfte. Skönt!

Tex och Anton har varit på drop-in röntgen. Anton fick sin remiss samma dag som röntgen stängde för sommaren. I måndags öppnade dom igen. Dom väntade i 2,5 timme. Men nu är det gjort så nu blir det till att vänta på nästa steg i utredningen om den onda vaden.

Eftersom dom blev sen på röntgen så fick jag laga dagens middag  🙂

I tvättstugan har jag kört järnet med min ångstation.

Alex kom förbi och fick mat, Lena och Ida kom för en fika och Marcus för att få cykeldäcken pumpade.

Jag säger som jag gjort senaste tolv åren….

Ikväll blir det sängen tidigt

Sommarlovets sista dag

På sommarlovets sista dag åkte vi till Furuvik med Familjen Falkenström och Rasmus.

Får nästan skämmas över att det är så många år sedan vi var där sist. Det blev en jättemysig dag. Vi såg när både schimpanserna och lemurerna fick mat. Barnen var riktigt intresserad av alla djur.

Efter lunch gick vi till karusellerna och vet ni? Jag och Rasmus åkte Extreme. Fattar inte att jag åkte så mycket karuseller när jag var yngre. Då kunde jag verkligen åka allt men nu får jag en konstig känsla i huvudet när det snurrar för mycket. Är det åldern?

Jag hade aldrig åkt Extreme om det inte vore för att Rasmus ville det. Både han och jag var lika glad över att vi vågade  🙂

Efter karusellerna gick vi till äventyrsön och fikade. Regnet kom lagom tills det var dags att bege oss hem.

Väl hemma sa Anton:

Det här har varit ett riktigt nice sommarlov!

Solokvist

Jag har varit helt solo hela kvällen.

Jag åkte en sväng till köpis. Köpte mig ett nytt skal till mobilen, ett s-view cover till min S4. Sååå bra!

Fattar inte att jag inte köpt det tidigare trots att Malin sagt tusen gånger att jag borde ha ett  😛

Det bästa är att man kan svara utan att flippa upp det.

Sen köpte jag lite mat och åkte hem och åt. Prinskorv, haloumi och potatis.

Tittade sedan på en film som var så där – Den som söker.

Så har jag f’ärgat ögonbrynen och tagit en dusch.

Mmm, en skön ensam kväll men jag vill inte ha så varje dag. Jag tycker om när det är liv och rörelse hemma  🙂

Var är då familjen? Malin är i Söderhamn, Tex och Anton är med hockeyskolan på Läkerolen och tittar på Brynäs-Tappara.

Fredag imorgon igen då……

Man får passa på

Tyckte det kändes som att sommaren definitivt var över. Har fortfarande svårt att förstå att vi låg på Brämmen förra helgen.

Idag var det ändå riktigt skönt när jag kom hem från jobbet och vi passade på att grilla och äta ute.

Fabian och Anton åt en hel del efter en heldag i ishallen.