Söndagen den 8 september 2013

2012 var verkligen en riktig skitsommar. Det enda jag kommer ihåg är kallt, mulet och regn. OK det var säkert en och annan fin dag men sommaren tog tvärt slut i början av augusti.

Idag gick jag i sommarklänning till Åbyvallen för att titta på fotboll. Vi satt och svettades på bänken – i september!

Vi grillade och åt ute på altanen. På kvällen åkte vi till syrran och firade hennes födelsedag (imorgon).

Som vanligt åkte alla kameror fram och det är verkligen inte lätt att få en bild där alla ser ”normala” ut  😀

Vi får ta vara på alla härliga soldagar så länge dom varar.

 

Trefärgat

Ja då är det verkligen dags igen. Håret är 3-färgat men det går mot ljusare…..

Som vanligt väntar jag tills det är panik.

Veckorna bara rusar iväg. Idag spelade Malin match mot Strömsbro, en match i solsken. Riktigt nice men varför säger jag varje gång att jag borde ha en keps så jag slipper sitta med handen i pannan och aldrig har en keps med?

På lördag byter vi fotboll i solsken mot hockey i kallhall. Måste leta fram dunjackan och täckkjolen…..

Så mycket bättre

Vad skönt det är att vakna och för varje dag känna sig piggare. Hatar verkligen att vara sjuk. Ligga på soffan är det tråkigaste som finns. Snacka om att bli rastlös och ändå när man väl gör nåt så är det bara jobbigt.

Nu blir det bara bättre, Hej då Kroatiska sjukan.

För övrigt är det jobb, skriva matchprogram, fördela priser till cuper, uppdatera lagsidor, cupsidor….. Fattar inte att allt hamnar på min lott  😛

Är jag lyckligt lottad? Ja det vill jag ändå säga att jag är.

 

Fina tjejer

Kroatiska sjukan håller i sig  😦

Tex och Anton har åkt till Smörnäs med hockeylaget för lite teambuilding inför säsongen.

Malin och Amanda lagade mat. Kyckling, stekt potatis och haloumi. Jättegott! Fina tjejer det där ♥

Nu ska vi knöla ner oss i soffan och titta på Orange is the new black.

Kroatiska sjukan

Igår började terminens första yoga-pass.

Men alltså HUR stel kan man vara? Kristin som leder yogan säger med sin mjuka, lena röst

så fäller vi fram

Fäller fram…. jag fäller 5 cm medan Kristin ligger med näsan i golvet.

My God, jag är i alla fall inte ensam om stelheten  😀

För övrigt har jag fått Kroatiska sjukan. Kroatiska sjukan startade för några veckor sedan. Det var nån Christoffer som var i Kroatien, kom hem dödsförkyld och smittade Marcus. Marcus har sedan fört denna kroatiska sjuka vidare och nu är den hos MIG. Blä, vad trist det är att snora och snörvla.

Jag är dock inte lika dålig som Marcus och Alex är/var/blir. Dom kommer hit, kastar sig i soffan, pustar, frustar och man kan verkligen tro att dom har 40 graders feber.

Då tar vi fram termometern och kollar. Hmm, ja 36,2. Men vet ni? Då är det helt plötsligt fel på termometern  😛