Bortskämd på en måndag

Men åh vilken skön fotvård jag fick av Git ikväll. Tack, Tack, Tack Snälla, det var underbart så här på en måndag kväll ♥

Jag skickade ett SMS till Marcus och Evelina att det fanns lasagne över ifall dom ville ha mat. Båda 2 kom och Evelina tycker dom blir så bortskämd som får komma och äta.

Vi blev bortskämda på olika sätt idag  🙂

 

Läsglasögon

Nu har jag strulat med olika linser sen i våras.

Äntligen har jag hittat en 2-veckorslins som sitter bra och som känns bra. Dock ser jag inte skitbra när jag jobbar men jag tycker det är helt OK att ha läsglasögon då.

Jag kan läsa med mina linser men en heldag blir ganska ansträngande.

Idag for jag på Stadium Outlet och Rusta med Malin. Hittade riktigt flashiga glasögon, 3 för 69 kr  🙂

På eftermiddagen var det inskrivning på hockeyskolan för Anton. Själv åkte jag till Git för en fikastund. Inte igår kan jag säga men nu är hösten och vardagen här så nu blir det andra bullar.

Marcus och Evelina kom förbi. Lite mat och tv-tittande innan det är dags att hoppa i säng för en ny arbetsvecka. Å hej vad fort det går.

High Diving

Förmiddagen spenderade jag i tvättstugan med min ångstation. Shit vad nöjd jag är  🙂

Eftermiddagen spenderade vi på Sportis då Anton spelat 2 fotbollsmatcher. Den ena slutade med förlust och den andra med vinst.

När Anton spelat klart gick vi in på badet och kollade på High Diving. Det var jättemycket folk, både kända och okända.

Allvarligt talat så kan dom som hoppar inte vara fullt friska. Från dom hoppar till dom landar håller man verkligen andan. Fy sjutton, jag skulle aldrig i mitt liv göra det. Tur att det inte är mina barn som hoppar. Jag skulle inte klara av att titta  😕

Philips GC8635

Då blev det en ångmaskin modell Philips GC8635.

Jag köpte den innan vi åkte till Kungsgården för att se Marcus och Alex spela match. En tuff match, gud vilket liv det var på plan men dom vann i alla fall.

Tänk att jag längtade hem för att få stryka. Nu har jag testat den och jag måste säga att den var grymt bra. Hittills är den 2200 kr bra. Vi får se hur länge det håller i sig.

Strykjärn vs ångstation

Ja jag vet att många tycker att jag ska prioritera bort strykandet men jag kan inte. Har försökt men det går bara inte.

Jag strök i alla fall inte Antons träningströjor innan hockeyskolan. (det sved)

Mitt strykjärn ångar så dåligt nu. Jag måste köpa ett nytt. Kan man verkligen nöta ut ett strykjärn?

Jag har gjort rent det men det blir inte bättre.

Då är frågan, ska man köpa ett nytt ångstrykjärn eller ska man ha en ångstation?

Blir det ett strykjärn slår jag nog till på det här

Philips Azur Ångstrykjärn GC4895/02

Grillkväll, bad och fotboll

Med risk för att bli tjatig men det har varit ännu en underbar helg.

Anton fick stå över fotbollscupen men dom var där och tittade. Väl hemma fick jag svalka honom med vattenslangen.

Malin har varit ledare på Unga Örnas läger i Mållångstad hela veckan men igår kom hon hem till civilisationen igen. Dom har haft jättekul och ville inte åka hem.

Vi var till Falkens på grillkväll. Trevligt sällskap, god mat och ljuvligt väder. Vi satt ute hela tiden  – utan att frysa.

Idag åkte vi till Brämmen och badade. Efter några timmar ringde Malins tränare och frågade om Malin hade koll på att hon skulle spela match idag. Öh, nä det hade hon inte. Blev till att packa ihop och åka till Gästrike Hammarby men vad gjorde det. Solen sken där också.

Dom hade inga avbytare och ingen domare (?!)

Det löste sig med domare men var värre med avbytare. Vi skämtade med Malin och med några minuter kvar att spela reser jag mig upp och drar på mig en matchtröja. Malins min var obeskrivbar  😀

Jag värmde upp lite vid sidan och tränaren ropar att Malin ska komma för byte vid tillfälle. Hahahah hon visste inte vad hon skulle tro men pinsamt tyckte hon det var. Vi på sidan om höll på och skratta ihjäl oss.

Matchen vann dom med typ 8-1 (tappade räkningen) därav kunde vi skoja lite.

 

 

Gävle Stadsfest

Idag åkte vi in till stan på Gävle Stadsfest. Vi åt på Lilla Saigon och mötte Isac med föräldrar. Det blev några karusellåk och spel på chokladhjul. Anton tog nr 33 och vann STORA chokladen. Till mammans glädje valde han M&M  😀

Inte för att jag behöver det men det år SÅÅÅÅ gott!

Anton är fortfarande halvrasslig så morgondagens fotbollscup på Kastvallen får han stå över. Riktigt tråkigt men det kommer fler cuper.