Då och nu

Antons första bästa kompis var Eric. Dom fann varandra direkt på dagis. Tyvärr flyttade Eric till Sandviken i 6-års. Dom har ändå setts när dom spelat match mot varandra i fotboll och innebandy.

Med dagens teknik har dom fått ny kontakt och idag ”va” dom med varandra. Toppenkul tyckte Anton!

2006 åt dom våfflor tillsammans och idag 7 år senare åt dom våfflor igen  🙂

Det syns vem som är vem men dom sitter tvärsom på korten.

Allsång på Trebo

Idag har jag, Milla och Helena varit på Allsångskväll på Trebo.

Grymt mysigt!

Fredrik Swahn som allsångsledare, lite smårolig måste jag säga  🙂

En ung talang sjöng också – Molly Hägglund , vilken tjej, helt grym! Får vi inte se henne i typ Idol i framtiden blir jag förvånad.

Det hela avslutades med en gästartist, denna vecka Lill Lindfors, vacker kvinna för sin ålder.

Det var lite regnigt en stund men det gjorde ingenting. Vi hade både filt och regnkläder, rutinerat  😛

Tror minsann vi sitter där fler gånger.

Kommande gästartister

25/7 Ove Thörnqvist

1/8 Patrik Isaksson

 

Strandbaden Årsunda

Vi hade planer på att hänga med Fam Hemström, Sahlberg, Jonsson till Sunne men väl hemma på mellanlandning kändes det långt att åka. Vi har bara varit hemma och vänt i flera veckor.

Anton ville så gärna campa, Wilmer också så vi tog husvagnen till Årsunda.

Jättefin camping. Killarna badade, fiskade och spelade golf.

På kvällen gick vi ner till bryggan alla 4 och fiskade/håvade. Massor av småfisk nappade.

Idag fick vi finfrämmande av Familjen Wahlund.

Efter lunch gick vi ner på stranden och där blåste det ordentligt kan jag säga.

Långliggarna sov bara en natt så nu är vi hemma igen  😛

Ikväll blev vi hembjuden till Wahlunds på tacos. Jättegott!

(helt normala barn)

Vi fick träffa världens sötaste lilla hundvalp – Barra – 3 veckor gammal. Visst är hon söt?

Kompisar

Anton tycker hockeyskolan i Furudal har varit en Kingvecka.

5 killar – 5 kompisar – dom är så härliga och har kämpat stenhårt hela veckan.

Edvin, Anton, Adam, Rasmus och Zacharias

Killarna slutade vid lunch och vi tillbringade eftermiddagen på campingen. Det var trötta killar och vad mysigt dom hade det på en filt i solen.

Vi lämnade Fam Jonsson,  Sahlberg och Hemström och åkte vidare  hem till Valbo.

Tack ALLA som var med för en toppenkanonvecka som får 5 + av 5 möjliga 😀

 

Hämnden

Morgonen efter vi pimpat Hemströms vagn vaknade vi upp med alla bord som tillhörde campingen mellan vår och Jonssons husvagn.

Lååångbord med grill och vedvagn. Snacka om att dom jobbat hårt under natten. Måste ha värsta träningsvärken i flera dagar  😛

Vi skrattade och många andra på campingen skrattade men det fanns någon som inte tyckte det var fullt lika kul. Han stack ut huvudet från sin vagn och gastade

Det är bedrövligt! Ta andras saker! Det är bedrövligt!

Där fick vi nästa skratt….

Pimpad vagn

Oj vad dagarna går…..

Den här veckan är det Oreveckan med diverse aktiviteter i byn. Igår var det marknadsdag.

Vi tog en fika i solen och shoppade sedan diverse attiraljer för att pimpa Hemströms vagn. Guuuud så kul vi hade  😀

Visst blev det fint? Helt i Mias stil. Ni skulle ha sett minen när hon kom hem och såg det.

Mer shopping än så blev det inte.

Igår var det Hemlig gäst på Hockeyborg. Först körde Lägerfarsan Jimmy några Fakirtricks. De som tyckte äckliga saker var äckliga skulle definitivt titta bort.

Sedan kom veckans gäst – Jonathan Granström.

Det blev lite intervju och sedan fick barnen ställa frågor. Man har svårt att hålla sig för skratt. Vilka underbara frågor barn kan ställa.

Vi har ätit många trevliga middagar på kvällarna.

Grillkväll

Så är första dagen avklarad med 2 ispass, fys, teori, bad, klättervägg, kanoting och diverse andra aktiviteter.

Dagen avslutades med grillkväll på Hockeyborg med diverse lekar/tävlingar. Anton nötte länge och väl vid grenen hoppa längst jämfota och lyckades kamma hem en vinst i grenen.

Bananbåt var nog kvällens höjdare.

Jättemysig grillkväll i härligt väder 🙂