Furudal

Igår åkte vi med ett stopp till Furudal. Stoppet blev Sågmyra och Lager157.

Ett stort gäng blev vi  🙂

Idag vaknade vi till en fantastiskt härlig morgon och killarna hann ta ett dopp och trampa lite båt innan det var dags att bege sig.

Killarna fick skriva in sig på ishallen och sedan testa sin utrustning. Det var ganska skönt att gå in i ishallen och svalka sig.

Sedan fick dom checka in på Hockeyborg.

Antons kommentar i bilen var ganska skön att höra.

Jag känner att den här veckan kommer att bli riktigt nice!

 

HockeyMonkey

Jag jobbar, oj vad jag matar in en massa info i hjärnan. Lite halvjobbigt men samtidigt riktigt kul.

Medan jag jobbade tog Tex med sig Anton, Edvin och Adam till Södertälje för att gå på Hockeymonkey.

Vilket paradis för killarna. Dom gick i flera timmar och alla 3 hittade vad dom skulle ha. Det var både byxor, klubbor, hjälmar och skridskor som följde med hem. Affären hade dessutom otroligt bra service, snacka om personal shopper.

Anton kom hem och strålade. Längtan efter hockeyveckan i Furudal är starkare än någonsin men nu är det inte långt kvar.

image

I vinter får vi se Anton bära denna hjälm. Den gamla har hängt med i mååånga år men nu läggs den på hyllan.

Jobbvecka

Så har helgen i Malugn passerat. Otroligt trevligt med alla Valboföräldrar i flera årskullar som var med.

Killarna har spelat i med och motgång men vilket härligt gäng dom är. Man blir alldeles varm när man ser hur dom gläds med varandra.

 Jag har en jobbvecka framför mig och vet ni? Det känns så himla bra. Vaknade hur lätt som helst i morse. Förväntansfull och pigg. Överlägset, jag är så glad och beslutet känns så rätt  😀

Till helgen byter vi gröngräs mot is. En vecka hockeyskola i Furudal och vi i husvagn. Jag tror minsann Tex och jag blir årets campare  😛

Äntligen

Efter 3 torskar fick Valbo svart äntligen en vinstmatch och den var dom värd  🙂

image

Älskar….. inte svensk sommar. Vilket rumpväder. Sol, mulet, blåst, regn, åska och på det lite hagel.

Är det konstigt att man väljer att åka till medelhavsvärmen? Nej, inte ett dugg. Där skiner solen alla dagarna och inte ett moln så långt ögat kan nå.

Skinnarcupen

Tidigt igår morse blev Anton upphämtad för färd till Malung och Skinnarcupen.

Tex och jag hämtade husvagnen i Järvsta. Pappa hade tvättat och putsat den så fin.

Sen bar det av, Tex styrde ekipaget och Jessica skötte kartläsningen. Jag är inte betrodd att sköta den uppgiften längre. För många felkörningar tror jag  😛

Förtältet gav vi sjutton i. Vi blev inbjuden till Peter & Mia på god mat och trevligt sällskap.

En fin men lite kall och knottig kväll i Malugn.

image

Packa om

Jaha men då var vi hemma igen då. En vecka går i en rasande fart och jag är inte tillräckligt solmättad men förhoppningsvis ska vi få en skaplig sommar här hemma i år.

Familjen säger Hej då till Grekland. Vi får se var nästa resa går….

Planet landade nästan 40 minuter före utsatt tid så vi fick vänta ett tag innan nån kunde lasta av våra väskor.

Nu har jag startat tvättmaskin nr 2 och börjat packa inför morgondagen då vi drar till Malung på fotbollscup.