Kulturpoäng och Scuba diving

Igår kväll tog vi ”Little train” och åkte runt i Ixia och fick några kulturpoäng. Tog ca en timme och det hann mörkna innan vi var hemma igen.

Ungarna var väl måttlig roade men jag tycker det är ganska kul att se hur det ser ut där inte turisterna är.

Idag har Malin och Anton testat att dyka med tub i poolen. Jäkla synd att vi bara är borta en vecka annars hade vi hängt med på dykbåten. Anton tyckte det var skitkul och skulle mer än gärna testa dyka i havet.

Mamma Svanhals höll sig dock ovanför ytan  😛

 

Vildhundarna anfaller

Malin och jag tänkte ta lilla genvägen in till ”huvudgatan” för lite shopping.

Den lilla vägen vi gick på var ganska öde med bara vanliga hus. Precis när vi rundat en kurva ser vi 3 stora vildhundar komma mot oss.

Panik!!!

Vi backade några steg och sen säger Malin

Nu drar vi ruschen morsan

Japp och ruschen drog vi men vi vände tillbaka igen och hoppades på att dom skulle vara borta. Det var dom inte….

Vi skippade genvägen och gick en annan väg.

Vi skrattade gott i alla fall  😀

Visst ser dom farliga ut  😛

Den 3:e besten lurar runt hörnet.

Rhodos

Fy sjutton vad skönt det är att vara på semester  8)

Bara inte göra ”nånting”, eller jo det gör man men inga måsten.

Sola och bada står högt på listan. Vi äter och vi äter. Frukost, lunch, eftermiddagsfika, middag och däremellan är det glass, milkshake och annat gott som finns att stoppa i sig.

Nu ska vi inte tro att vi bara stoppar i oss, nej idag har vi gått en prommis på stranden, kört intervallträning, spelat mjuktennis och kastat boll  😀 Dagen har gått fort kan jag säga, tyvärr går alla dagar lika fort och vips så är vi hemma i Svedala igen.

[nggallery id=118]

Trötta örnar

Efter att ha sovit i knappt 2 timmar var det dags att kliva upp igen.

I med lite frulle och iväg till Arlanda. För första gången i mitt liv hade jag INTE känslan av att ha glömt hälften hemma.

Flyget gick i tid, starten gick bra, lite rusk efter vägen men inga problem. Jag var så trött så trött men satt som ett arsel på stenhårda säten. Den där känslan av att INTE glömt nåt måste vara ett tecken på att jag glömt massor.

Resekuddarna var kvar hemma, inte hela världen men jag hade nog sovit liiite mer om jag haft den.

Landningen gick hur bra som helst och bussresan till hotellet likaså.

Vi åt lunch och la oss sen vid poolen, 4 halvsovande trötta örnar.

Har glömt massor av saker hemma. Helt otroligt, fattar inte vad jag tänkte när jag packade, förmodligen inte alls  😛

God Natt Grekland!

 

Konstig känsla

Normalt sett brukar jag ha en enorm lyckokänsla i kroppen när jag åker från jobbet sista dagen före semester.

Idag hade jag inte det…..

Det var sista gången för alltid jag åkte från jobbet, från gamla jobbet. Nästa gång åker jag till nya jobbet.

Samtidigt som det känns otroligt skönt, känns det lite vemodigt. Jag har har ändå gått dit nästan varje dag i 8 år.

Jag är inte lättstressad men ibland kan jag känna mig lätt stressad. Idag gjorde jag det. Det var så mycket jag skulle hinna med innan jag gick hem och hemma väntade massor att göra.

Anton skulle spela fotbollsmatch i Sandviken, städa, dammsuga och PACKA.

Vid 2-tiden ringde jag lätt stressad hem till Tex och bad honom kolla på biljetten att det verkligen är imorgon vi åker. Fick för mig att det var idag och att vi missat hela resan  😛

Nu är fotbollsmatchen spelad, det mesta är packat, det är dammsuget och det mesta är i sin ordning.

Nu ska sova ett par timmar innan vi drar mot sydligare breddgrader och det ser lovande ut  8)

Nedräkning

Kan inte fatta att vi åker om 2 dagar  8)

Försöker röja upp det värsta här hemma. Tvätthögen minskar sakta men säkert, strykhögen lika så.

Det ligger grejer överallt som jag måste ta reda på innan vi åker. Kan inte komma hem och det ser ut som en bombnedslag.

Men som vanligt brukar det lösa sig med skottning bara snön kommer.

Loppis – var det värt det?

Så är första Loppisdagen på Nickback avslutad.

Lite intressant måste man ändå säga att det är. Folk köper sånt man inte tror dom skulle köpa.

Nån LoppisGumma kommer jag aldrig att bli. Visst extrapengar in är alltid bra men jag vet inte om jag tycker att det är värt det.

Jag kommer förmodligen fortsätta ge bort sakerna till bättre behövande eller skicka dom till återvinningen.

Tex säger att jag har glömt det om ett år och man ska aldrig säga aldrig.

En sak är i alla fall säkert – Dag 2, imorgon alltså, då går jag på fotboll istället för att kränga grejor.

Gott med loppisfika  😛