Återbesök

Idag har vi varit på återbesök på Hälsocentralen med Antons vad.

Han har varit jätteduktig och stretchat i 2 veckor och jag tror att han tycker att det känns lite bättre.

Läkaren frågade Anton en massa frågor.

Hur känns det när det gör ont? Han säger att det känns som om nån klämmer åt vaden jättehårt.

När det gör ont? När han har rört sig en stund.

När det började, om det kom plötsligt eller smygande? Svårt att komma ihåg eftersom det är ca 2  år sedan.

Sedan fick han göra några tåhävningar, typ 7 st blev det innan det gjorde ont.

Därefter klämde och tryckte läkaren över hela benet och sa sen ärligt att han inte vet vad det är men troligtvis ett kompartment. Han har ont i både vadbenet och själva vadmuskeln.

Nu blir det remiss till röntgen och sedan vidare till ortopeden.

Det är i alla fall inget farligt men dom tycker inte att han ska bli hindrad att utföra fysiska aktiviteter.

Frågan är om det blir bättre eller sämre i takt med att han växer.

 

 

Men åh!!!

Pust! Åh, vad jag ångrar mig att jag ska stå på loppisen.

Det här var hur jobbigt som helst.

Skulle helst sätta samma pris på allt men det kan man ju inte göra  😕

Enda fördelen är väl att förrådet fick sig en rejäl uppfräschning. Nu kan man gå in där utan att kliva över tusen saker.

Tex tror att jag kommer att bli helt biten. Att jag kommer att bli en riktig LoppisGumma.

Öh, undrar hur han tänkte där….

Vad tror ni? Har han rätt eller fel?

 

Woohooo!!!!

Så är sommaren här på allvar. Inte vädret kanske men skolavslutningarna avlöser varandra och snart har alla barn sommarlov och då känns det som sommar.

Anton hade skolavslutning kl 08:10 imorse. Efter en lätt kaosartad morgon kom vi iväg. Barnen sjöng så fint och alla var så finklädda. Fika gjorde vi i gröngräset på en filt men brr, det var lite kallt.

Störtade vidare till jobbet. Jobbet som jag snart ska sluta på…..

Jag känner mig så himla lycklig! Jag har fått ett nytt jobb och det känns SÅ bra.

För första gången i mitt liv har jag sagt upp mig. Var skitnervös och nästan kräkfärdig men det gick så bra så.

Jag ser fram emot en skön semester och är förväntansfull på en ny start på ett nytt jobb.

Livet går vidare…..

Inför helgens loppis

Jag har aldrig i hela mitt liv stått på en loppis och jag har bara ett fåtal gånger besökt en.

Loppis är inte min grej. Jag har lite svårt att tro att nån annan skulle vilja ha sånt som jag inte vill ha.

Anton har tjatat länge om att han vill ha en loppis och sälja en massa leksaker.

Till helgen blir det en stor loppmarknad på NickBack Arena och jag har faktiskt bokat ett bord  😮

Idag har vi rensat, herregud vad vi har rensat. Vissa saker åker till loppisen medan resten åker på återvinningen.

Men finns det allvarligt nån mer än vi som har SÅ mycket grejor som ALDRIG används? Helt sjukt egentligen……

Sen har vi det här med att sätta priser på ”skiten”. Jag har ingen aning om vad man kan ta. Jag måste nog rådfråga nån rutinerad loppisperson.

Resa förtält

Inför sommarens husvagnssemester har vi varit till mamma och pappa och ”tränat” på att sätta upp förtältet.

Det var ingen lätt grej kan jag säga. Herregud hur vi höll på.

Pappa tyckte vi skulle skita i förtältet men det tyckte inte Tex.

Jag tyckte mest det var frustrerande att det inte fanns nån bruksanvisning. Jag följer dom till punkt och pricka.

Pappa tyckte återigen att vi skulle skita i förtältet men det tyckte inte Tex.

Efter många om och men fick vi upp skiten men gud så bra det blev.

Jag säger bara en sak, tur att vi testade hemma i lugn och ro. Hade vi varit på en camping hade jag varit halvt hysterisk och säkert Tex också. Övriga campinggäster hade förmodligen fått sig ett gott skratt.

Nu är det bara att hoppas att våra medresenärer som är rutinerade campare ger oss en hjälpande hand  😛

Tjusigt va?

Oj vad dagarna går

Igår firade vi Elin och Ida som fyller 11 och 14 år här i juni.

Fina kusiner ♥

Malin och jag tog en snabbtur på stan och åkte buss hem. Första gången jag åkte buss på jag vet inte hur många år.

Tur att Malin var med och hjälpte  till med betalningen  🙂

Jag upplyste Malin om att när jag var liten drog vi i ett snöre i fönstret när vi skulle plinga. Stenåldern…..