Härlig helg

En lugn skön helg med fint väder. Sommaren är här nu.

Igår var vi till Kastvallen för att se match mellan Huge och Valbo.

Så här skulle Alex ha sammanfattat matchen

Torsk 5-1

På em satt Milla och jag i varsin solstol, så himla skönt.

På kvällen spelade vi kort, surhjärter. Det var länge sen nu och jag lovar att det kommer att dröja innan vi spelar det igen. Finns en anledning till att jag inte gillar det. Jag får JÄMT spader dam och jag förlorar alltid. Är det otur eller är jag helt enkelt kass på det?

Tacka vet jag plump!

Nu är det ännu en kortvecka. Nästa vecka är det skolavslutningar, Anton på tisdag och Malin på fredag. Dom har nedräkning nu.

Tjohoooo, om 18 dagar drar vi till Grekland!

 

 

Kompartmentsyndrom

Besöket hos sjukgymnasten var både positivt och negativt.

Anton fick göra flera olika tester och berätta hur och när han upplever sin smärta i vaden. Sjukgymnasten tror att han har kompartmentsyndrom.

KOMPARTMENTSYNDROM uppstår när den främre eller den bakre muskeln, vanligen i underbenet, inte får plats i sitt muskelfack vid ansträngning. Muskelhinnan töjer sig inte tillräckligt då muskeln sväller. Det gör rejält ont men smärtan försvinner i vila. Enda sättet att bli av med problemen är en operation där muskelhinnan klyvs. Ett litet ingrepp som får dramatiskt god effekt.

Han hade däremot inte sett detta syndrom på någon som är så ung som Anton.

Nu ska det stretchas i 2 veckor sedan ska vi på återbesök hos sjukgymnasten tillsammans med läkare.

Skönt att han undersöks ordentligt men mindre kul om det ändå är detta syndrom.

Fortsättning följer……

Vad

Ikväll har vi varit på Antons skola. Öppet hus, brännboll, svarte man och fika. Riktigt trevligt i finvädret  🙂

Imorgon har vi lite sovmorgon. Anton ska till sjukgymnasten med sin onda vad. Han har haft problem med samma vad i nästan 2 år  😮

I april-maj förra året var vi till både sjukgymnast och läkare. Han fick göra ett ultraljud som såg bra ut. Det onda kommer och går men nu har han ofta ont ofta och mycket. Jättetråkigt och jag hoppas dom hittar ”felet”.

Imorgon kväll blir det cafeteriatjänst på Åbyvallen. Vad gör man inte för sina barn…..

 

Vi körde hem 5000 kr

Nu har vi sett alla duktiga barn/ungdomar tävla i finalerna på GD/Gif. Extra stort grattis till Emma som tog hem en silvermedalj i 800 m.

Under helgen hade Bilmetro en tävling där man fick provköra en Skoda. Flest antal provkörare procentuellt mot deltagare i klassen kunde vinna.

1:a pris 10000 kr

2:a pris 5000 kr

3:e pris 3000 kr

Camilla Z och jag drog igång värsta kampanjen och peppade på alla föräldrar, bonusföräldrar, mor-och farföräldrar till att provköra. Det gav ett bra resultat,

Klassen vann 5000 kr!

Så himla kul  🙂 Nu hoppas jag att dom får göra nåt riktigt kul tillsammans.

image

GD/Gif Olympiaden 2013

Så är första dagen på GD/Gif avklarad.

Jag gillar GD/Gif, man träffar massor av folk man känner  🙂

Att gå 50 meter kan ta en halvtimme med alla man ska stanna och heja, och prata med. Vad gör det, man har så mycket väntetid så tiden går ganska snabbt ändå.

Idag har det tävlats i kula och 60 meter. Lite synd att det strulade med tidtagningen på 60 m så många heat fick springas om och förseningar uppstod.

Vi har glassat i solskenet, grillmästar-Jessica fixade hamburgare och jag tog en tupplur. Skönt!

Det syns minsann att solen visat sig idag. Den årliga GD/Gif brännan är tydlig. Röd både här och där  8)