Sköna maj

Nu är april snart över och maj är snart här. Sköna maj, eller vad ska man säga?

Gick ner och tittade på Antons fotbollsträning ikväll. Det blåste nordanvindar, duggregnade och var rent ut sagt skitkallt.

Aja, det kan bara bli bättre nu.

Maj brukar gå med en rasande fart. Många lediga dagar och mycket i kalendern.

Apropå mycket i kalendern är min lediga 1 maj helt fullbokad. En rolig sak och en mindre rolig.

Heldag på Träffen där Anton spelar fotbollscup sen dirr vidare till Willys och inventera hela kvällen. Denna gång för Malins fotbollslag.  Tillhör inte mina favorit sysselsättningar men vad gör man inte för barnen och deras aktiviteter 🙂

Skoooor

Nu har hallen fått sig en omgång också. Fattar inte att man kan ha så många skor, eller jo.

Det dök upp en och annan sko som åkte i soporna. Ett helt gäng med vinterskor åkte ner i källaren och en del var urväxta. Ska försöka hitta en ny ägare till dom. Känns inte bra att kasta felfria skor.

Mattan åkte på pisk  och golvet är både dammsuget och torkat (under mattan) och det det händer inte så ofta.

Det blev så fint så. Undrar vad nästa städprojekt blir?

image

En hel kattunge

Älskar solen men med solen kommer ljuset och varenda dammkorn syns hur tydligt som helst. Kände pressen och drog runt med swiffern i 190.

HERREGUD!

Nu snackar vi inte att jag fick ihop en dammråtta. Nä, det här var snarare en hel kattunge. Urk!

Tur att inte tanterna från Rent hus såg det här. Då hade jag förmodligen fått höra en kilometerlång harang om hur illa det var  😛

 

Dagar vi minns

Nånstans mellan hockeyskolor och fotbollscuper har jag lyckats hitta en glugg på en vecka.

Jag har preliminärbokat en resa till Blue Star Atlantica Princess på Rhodos med avgång 20 juni. Vi hinner lagom hem och packa om för att åka vidare till Malung.

MEN jag har inte bestämt mig än. Den är bara prel.bokad och dessutom måste jag be om en till semesterdag. Larsson bryr sig inte ett dugg när, var, hur vi åker. Han hänger som vanligt bara med  😉

Mindre gott

Så har vi alltså fått vår första Citygross matkasse som i och för sig inte var nån kasse utan en kartong.

Det började inte jättebra då första maträtten vi valde var fisk. Ingen mer än jag är förtjust i fisk i den här familjen men det äts ändå då och då.

Fiskbiffar med ananassalsa, japansk sojasås & couscoussallad

Men urk och blä!

Jag åt upp men det var inte mycket mer. Tex, Malin och Anton smakade med åt inte upp det lilla dom tog och jag förstår dom.

Nu kan resten bara smaka jättebra jämfört med dagens mat.

Stolt mamma – Stolt dotter

Förra veckan hade Malin Nationellt prov i svenska – muntligt.

Malin tycker det är jättejobbigt att stå upp och prata inför grupp. Det är hon inte ensam om. Hon är lite som mig, pratar gärna mycket men inte när man ska stå upp inför grupp. Då blir det lite jobbigt  😛

Talet handlade om framtiden och hon valde att prata om sin drömresa. Hon skrev och jag hjälpte henne att laminera kort som hon hade som stöd.

Talet skulle vara i MINST 3 minuter!!!!

3 minuter är en evighet när man ska hitta på en massa att prata om.

Hon kände sig kräkfärdig innan hon gick upp och höll sitt tal. Hon fick ihop ca 3,40 och det gick jättebra!

Hon fick betyg D och det ska hon vara jättestolt över och jag är jättestolt att hon fixade det.

Hon växte nog en decimeter där  🙂

Dagen efter kvällen före

Igår var vi på årets föräldrafest. Det var himla trevligt! God mat, trevligt sällskap, bra musik, många skratt  😀

Visst syns det på bilderna hur trevlig kvällen var?!

Ja just ja, jag lyckades dra högsta vinsten i lotteri. En signerad Brynäströja  🙂

03:31 klev vi innanför dörren. Vi har INTE varit pigga idag men på eftermiddagen åkte vi till Strömvallen och såg Valbo-Korsnäs. Korsnäs vann med 2-1. Kul att Marcus och Alex spelar i samma lag igen. Alex är dock skadad och missade dagens seriepremiär.

Tex, jag och Evelina.

Idag kunde vi läsa om både Macus, Alex och Evelina i GD.

Dubbelt upp i Valbo

Nu startar stadskampen