På Bettet

Ser fram emot kvällen då Milla och jag ska gå på fars – På Bettet på Folkets Hus i Sandviken.

Handlingen kretsar kring ett pensionerat radhuspar i Sigtuna. På Mårtensafton ska deras prästvigde son Anders komma på middag och presentera sin flickvän Jenny, som är dottertill den beryktade ärkebiskopen Lennart Venberg.

Sonen Anders upptäcker att föräldrarna fått skrämmande personlighetsförändringar under en körresa till Rumänien. Vad hände egentligen vid den sista konserten på slottet Bran?

Kommer ärkebiskopen acceptera Anders och hans märkligt bleka föräldrar? Kommer den påträngande grannen och hans dominanta fru Hedvig att gå hem någon gång? Vad finns egentligen i gillestugan och vem spelar på familjens ostämda orgel?

På Bettet ger dig svaren och suger skratten ur dig!

I väntans tider

Nu när hockeyn är över är det lite lugnare och det känns som vi har mer tid. Vi har tagit en paus med Linas matkasse och ska testa Citygross kasse.

Igår skulle då första kassen komma. Själv skulle jag på möte så jag gjorde klart för ungarna att dom måste ta emot den och plocka in alla kylvaror.

När jag kom hem strax för 8 hade leveransen fortfarande inte kommit  😮

Däremot hade jag fått ett mail om att jag kunde avboka nästa veckas leverans om jag ville. Konstigt! Eller det var inte så konstigt för jag hade inte beställt den till den här veckan utan till nästa vecka.

Vänta och vänta, nu får vi vänta en vecka.

 

Utepremiär

Igår var det otroligt trist väder. Snö varvat med regn, en riktig innedag. Passande nog hade hockeykillarna avslutning på Alborgen.

Jag fick vara med  🙂 som lagledare i ett lag. Det var verkligen jättekul! Vi avslutade med diplom/prisutdelning och tacos.

Idag var det en helt annan dag. Solsken och blå himmel och till och med lite värme i luften. Passande nog hade killarna träningsmatch i fotboll mot Hagaström som Haga vann med 2-0. Vi får vara glada att det finns konstgräsplaner……

Så här ser Åbyvallen ut med 3 veckor kvar till seriepremiär. Nja, jag har svårt att tro den ska vara spelklar till dess.

Det är väl inte mitt fel att du inte fattar?

Efter den trevliga lunchen med musik gick vi vidare till teatern på föreläsning.

Det är väl inte mitt fel att du inte fattar?

Förstår vi varandra på jobbet? Blir det något litet missförstånd ibland? Du tror att du har sagt en sak och din kollega har uppfattat något helt annat?

Vi säger inte alltid det vi tror att vi säger. Och vi lyssnar inte alltid på rätt sätt. Den tid och energi som går åt till att lösa missförstånd som uppstått, är ofta en stor faktor till såväl ineffektivitet som otrivsel på arbetsplatsen – och hemma. Välkommen till en galet rolig och tankeväckande eftermiddag om vad vi egentligen säger – och hur vi kan göra istället. Erik Mattsson och Maria Lundqvist visar vad vi säger med våra uttryck och beteenden och varför vi tolkar det vi ser och hör på olika sätt. Det gnistrar av energi i mötet mellan Maria Lundqvist och Erik Mattsson!

Maria underbara Lundqvist, vilken människa!

Jag skrattade så tårarna rann. Rätt vad det var svirade människan om till Sally  😀

Mitt i allt det roliga fanns ett budskap och däremellan blev det lite allvarsamt.

Erik Mattsson var också jättebra, dom passade bra ihop.

Visst mår man bra av att skratta?! 

men snart så

Sakta men säkert smälter snön. Sommardäck sitter på och till helgen ska det tydligen bli varmare. Vågar man hoppas och tro på det?

Å ena sidan känns det som vår med tanke på ljusa dagar, solsken och fågelkvitter. Å andra sidan känns det inte alls så, snöhögar överallt och -7 på morgonen. 

Till helgen åker Malin till Hedemora på träningsläger och Anton ska spela första fotbollsmatchen utomhus.

Tiden från nu fram till midsommar har jag bestämt är den bästa tiden på året (för mig) och nu försöker jag övertala karln om att vi ska bli husvagnsägare  😉

Vi får väl se vad både han och jag tycker efter att vi gjort Dalarna i sommar  😛

Man ska ha husvagn…..

 

Hur går det med Depend Gellack?

De lila naglarna är borta. Inte för att dom var dåliga utan för att jag ville testa nåt nytt.

Efter en vecka såg dom exakt lika ut som när jag nyss gjort dom. Bra där!

Det var värre att få bort dom. Depends egen remover var komplett värdelös.

Tacka vet jag gammal hederlig Aceton.

Fick sitta ca 5 min med bomullstussar dränkt i aceton och sen var det bara att skrapa. Bara och bara men efter en stund var det väck.

Tror dock inte det sitter lika hårt på allas naglar.

Nu är naglarna rosa med glitter och jag ska ha dom tills dom släpper själva så jag vet hur länge det sitter.

Finns massor av fina färger jag vill testa.

image

Igår gjorde jag glittertippar på Milla och hon är SÅ nöjd  🙂