Den är tjock, den är tung, den har ett fint E och jag är så nöjd med den.
Den blänker som bara attan så det var inte det lättaste att knäppa kort på den.
När jag gick i skolan pryade vi. Jag tycker prya är ett bra ord.
Idag heter det Praoa, ni hör väl själv vilket konstigt ord. Mina barn tycker dock tvärtom.
Idag sa Anton att när han går i högstadiet och ska praoa så vet han var han vill praoa.
– Jaha säger jag, var vill du prya då?
– Mamma, det heter praoa.
– Jaja, men var vill du praoa (konstig ord, kan varken skriva eller uttala det)
– Jag vill praoa på Brynäs som materialare, eller nej som målvakt.
Undrar just vad Syon skulle tycka om det. Nej men just ja, nu avänder jag också fel ord igen, det heter Syv nu 😛
Anton tycker att det är roligt att kolla på bilderna i min blogg och då väljer han kategorin hockey. Igår muttrade han lite och tyckte att det var för dåligt att jag inte kommer med några ny bilder.
Det är sant, det var länge sen. Jag har haft en period då jag inte fotat så mycket. Det går upp och ner med lusten samtidigt som det kan kännas tjatigt med all hockey men å andra sidan är det en stor del av vårt liv.
I början av förra veckan gjorde Anton illa foten och fick faktiskt stå över en träning, till hans stora besvikelse men har man satans ont så har man. Resten av veckan har han tränat men inte i mål för då har det gjort för ont. Utespelare har funkat så igår spelade han ute när dom mötte Skutskär.
Han spelade med nr 13 på ryggen och var kapten för dagen. Han vill gärna alltid vara kapten men som hockeymålvakt får man inte vara det.
Dom vann stort med 15 eller 16-1. Kul att killarna fick en vinst efter flera förluster men det är roligare en se en jämn och spännande match. För Anton gick det jättebra och han gjorde faktiskt 7 poäng, 4 mål och 3 ass.
Det var kul att se att hela laget spelade pucken och det ger resultat.
Jag bokstavligt talat HATAR rabattkuponger.
Ibland ska man ha en papperskupong, ibland ett SMS, ibland räcker det att dra klubbkortet. Hur lätt är det att hålla reda på dom?
Jag fick 100 kr på Stadium – nån julklappsrabattgrej utan krav att behöva köpa för nån speciell summa.
2 ggr var jag på Stadium och handlade och hade kupongen hemma. Lite störd över att inte haft den med stoppade jag den till slut i jackfickan och där har den legat i säkert en vecka. Idag skulle jag dit igen men inte sjutton låg kupongen i fickan då. Grrrr!
Kan man inte bara tanka alla satans rabattkort till ett kort och fylla kortet med alla rabatter.
I måndags kväll satt Anton, Edvin och Rasmus och planerade för en spelkväll med sina kompisar. Dom skrev fina inbjudningskort och diskuterade lagindelningar.
Efter dagens hockeyträning skulle dom ta bussen till pizzerian där dom skulle äta och gå igenom lite taktik inför kvällen. Undrar just var det kommer ifrån 😉
Dom hade ordnat med transport av målburar. Allt var liksom planerat, fixat och klart. Själv visste jag knappt hälften av vad dom kommit överens om 😛
18:30 ramlade ett helg gäng grabbar in. Dom diskuterade lag och sen var det på med kläderna och ut.
Det var fullt ös i flera timmar.
Det taktiksnackades mellan matcherna.
Vilket härligt gäng va? Jag tror jag kan räkna till 13 glada killar 🙂