Kort, lång, längre, knak

Jag tror jag blir tokig. Sonen växer så det knakar och alla kläder blir för små från ena dan till den andra.

Nu kan man tro att den stackarn får gå med rumpan bar men så illa är det inte  😛

Nästa inköp blir ett par täckbrallor. Han väntar inte högvatten i dom han har men lite korta är dom och innan vinter är slut kommer dom definitivt att vara för korta.

Sista mätningen visade 145,5

 

Inspiration 12

Idag har vi varit med jobbet på seminarium – Inspiration 12

image

Dagens konferencier Ulla Skoog, vilken fantastisk människa. Så himla rolig!

image

Annika Östberg berättade om sitt dramatiska liv, ett liv som börjar i det trygga Sverige, men som förändras drastiskt då hon flyttar till USA. Där hamnar hon till slut i ett amerikanskt fängelse där hon tillbringar 28 år av sitt liv. Vi får en inblick i fängelselivets mycket hårda villkor men också om ljusglimtar mitt i allt det mörka; ögonblick av skönhet, kärlek, värme och hopp.

Kan bara konstatera att vi har ett otroligt bra, enkelt liv.

image

Sara Lund / Claes Schmidt föreläste om mångfalden, bemötandet och kommunikationen i vårt samhälle. Med humor och skärpa tog han upp normer och värderingar som skapar utanförskap men också möjligheter. Det handlar förstås inte bara om klädsel, hudfärg eller läggning. Let ́s think out of the box!

Ja det där med att tänka utanför boxen kan vara svåft ibland.

Övriga föreläsare:

Alice Bah Kuhnke – Mod, Styrka och Ledarskap

Stefan Einhorn – Lönar det sig verkligen att vara snäll?

David Loid – Lär dig kommunicera framgångsrikt

En riktigt bra dag, alla borde få chansen att få lite inspiration.

 

Bäst före datum

Jag har grymt svårt för Bäst före datum. I min värld är maten gammal samma dag som bäst före datumet eller till och med dagen före.

Jag hade en bit färsk lax, bäst före 121201. Jag fick höra att det säkert inte alls är nåt fel på laxen. Öppna den och lukta.

OK, jag öppnade och luktade och så klart luktade den illa eftersom datumet var passerat  😕

Gick in till grannen Petra och bad henne lukta.

Det är inget fel på laxen

Hmm, OK så nu har jag tillagat den och imorgon ska den ätas. Vi får väl se hur det går.

Mjölk som går ut samma dag kan jag inte heller dricka men jag kan faktiskt ha den i kaffet för då ser jag om den är gammal.

Mamma brukar alltid visa mig datumet på mjölken innan hon häller i för hon vet att jag inte dricker annars.

Det är mammas fel att jag är så kinkig för hon var precis lika när jag var liten men nu helt plötsligt kan hon både dricka mjölk och äta annan gammal mat  🙂 Det kanske jag också kan om några år……

Ledig lördag

Snön fortsätter falla och småkillarna samlade ihop sig och körde match. Som Anton har längtat efter det här.

image

Malin och jag åkte till mamma och pappa och fikade. Både bullar och rulltårta smakade smaskens som vanligt.

image

Blev ett stopp på Stadium outlet efter vägen. Köpte handskar till både mig och Anton. Jag valde ett par riktigt bra hockey-åskådar-vantar så det låter lite när man klappar. Passar bra inför morgondagens 2 matcher.

image

 

Förbanna inte mörkret

Vaknade till ett vitt vinterland. Mindre kul att plogbilen inte varit på vår gård när jag skulle iväg imorse.

Gick galant att köra ut bilen från garaget men sen var det liksom stopp. Ur bilen, skottade, slirade, skottade lite till, kände irritationen, slirade. Gud vad sånt kan störa mig. Mitt upp i allt får jag ett SMS – från sonen.

image

Märkligt att mamman som kämpar i snöyran blir informerad om problemet när pappan är inne – hemma.

Som tur var kom min snälla granne Håkan och knuffade i väg mig. I farten med rutan nere ropade jag Tack och Hej. Vågade inte stanna bilen och riskera att bli kvar 😛

På väg till jobbet sa Gry på morgonradion en mening som jag fastnade för

Förbanna inte mörkret, Tänd ett ljus

I fikarummet har vi tända ljus……

image

Skönt med Fredag – Trevlig Helg allihop!

Bra start

Både Anton och jag vaknade med ett ryck 07:10 imorse. Telefonsignalen skar i öronen.

Vi for upp som ett jehu och jag tror inte jag har vaknat än, inte kul.

Vi har varit på utvecklingssamtal med Anton. Det går jättebra för honom i skolan och fröken Lena sa

Anton är en jätteglad kille som sprider massor av positiv energi

Igår besökte Malin kiropraktorn med sin onda fot. Han undersökte foten men ville absolut inte behandla den då hon fortfarande efter drygt en vecka har alldeles för mycket smärta för en stukning.

Lite kul när Erlend som han heter säger så fort han ser Malin och mig bredvid varandra

Det syns att ni är släkt

Undrar just om Malin tycker det är lika kul som jag att hon är lik mig  🙂

Idag blev det i alla fall ett nytt besök hos läkaren och ny röntgen. Imorgon ska vi tillbaka till läkaren igen så fortsättning följer.

Kryckorna vill hon bara slänga åt fanders men dom blir nog kvar ett tag till.