Q-Park nej tack

Åkte ner på stan efter jobbet. Fick för mig att parkera på Flanörs P-hus.

Men ursäkta, vad är det för pucko som ritat p-huset? Den är gjord för miniatyrbilar typ min lilla grå. Idag hade jag Tex Peugeot och det var knappt det gick att svänga runt och det finns faktiskt större bilar än så.

Tack för besöket Q-Park

Tur det inte stod Välkommen åter för det kommer jag inte att göra.

image

Windows 8

Efter alla reklamannonser de senaste dagarna åkte jag naturligtvis dit på Windows 8.

Om man köpt en dator efter 2 juni 2012 finns ett uppgraderingserbjudande för bara 139 kr.

Har inte bestämt mig vad jag tycker om det än. Allt man inte kan är ju lite jobbigt och bökigt.

image

Ser i alla fall helt annorlunda ut….. till viss del. Där bakom finns det gamla hederliga skrivbordet.

Ringen med E

Då Anton var på ishallen tog jag med mig Git och åkte till Hildebrands Guld. Eftersom jag tappade bort min fina tumring fick jag en rekvisition från försäkringsbolaget så jag kan välja en ny ring.

Inget lätt val kan jag säga och en lika som jag hade vill jag inte ha eftersom det inte är ”den” ringen. Blir liksom inte samma sak.

Jag tittade på hur många som helst och bläddrade i pärmar med bilder på ringar och fastnade för Engelberts ring med loveletter.

Nu är det inte just den jag valt eftersom priset inte riktigt matchade min ”budget”.

Det blir en slät ring i gult guld med något rundade kanter. Den kommer att handgraveras med ”mitt” E

Eventuellt blir det en liten sten också men vi får se när gravyren är klar.

Jag tror den kommer blir så fin och det är liksom jag  🙂

 

 

 

Höstlov

Barnen har höstlov och jag är ledig i 2 dagar. Känns inte helt fel.

Man skulle dock kunna tro det är jullov och inte höstlov. Snön faller och sonen har jublat hela morgonen. Och då snackar vi jubel ungefär som han vunnit flera miljoner. Mamman jublar inte…..

image

Som vanligt på lediga lovdagar har jag skjutsat till ishallen. Friåkning på Nickback 10-14 hela veckan. 09:55 var gled Anton och Wilmer in genom dörren och känner jag sonen rätt ringer han inte före 14.

 

Hockeylördag

Anton har haft flera kompisar hemma idag. Dom har spelat NHL turnering, ätit våfflor och spelat bandy ute.

Jag fick 4 biljetter till hockeyn så jag, Alex, Anton och Zacka skulle gå tillsammans medan Rappe skulle gå med sin familj. Rappe förhandlade bra med Alex och det slutade med att småkillarna gick med mig och Alex med Rappes familj. Dom är för härliga!

Hur det gick i matchen? Ja jag var ju där så det blev torsk på straffar men det var ändå en bra match och mycket folk.

image

Väl hemma igen kröp Alex och Anton ner under varsin filt och spelar NHL.

image

En riktigt skön lördag.

Ljust uppvaknande

Igår kom min nya fina wakeup light.

Valde med omsorg tid på gryningsljus och ljud. Gav Larsson en tanke och valde bort fågelkvittret. Istället blev det nån lugn, ljuv trudilutt.

Kände mig SÅ förväntansfull när jag skulle somna igår. Såg och kände känslan av vilken pigghet jag skulle vakna med.

Hur gick det då?

Min telefon skrällde som vanligt och när jag väl fick upp ögonen var det kolsvart i rummet.

Ingen ljuv musik, inget ljus och inte var jag pigg heller.

Men vet ni

Det är en fördel om man slår på alarmet innan man somnar 😕

Bra där Ewa!

Nu är det helg, måndag och tisdag är jag ledig så det blir till att vänta ända till onsdag innan den testas på riktigt.