Stefan Sauk

Jag lyssnar alltid på ljudbok och har lyssnat på väldigt många de sista åren. En otroligt viktig sak med en ljudbok är uppläsaren. Fastnar jag för en uppläsare kan jag välja bok efter det.

Min absoluta favorit just nu är Stefan Sauk. Han är så himla bra. Boken jag lyssnar på är Kvinnan i rummet av Jussi Adler – Olsen. Är på sluttampen och det är SÅ spännande. Kan rekommenderas och det bästa är att det finns 3 böcker till i samma serie.

 

 

Modernt

Idag har Anton varit på Länsmuseet med skolan.

Han tyckte besöket var så där men nånting lärde han sig för i bilen på väg hem från innebandyn sa han

Du vet att förr i tiden var det modernt att vara tjock

Och det har han alldeles rätt i för förr i tiden ansågs det snyggt att vara tjock. Det visade på att man var välbärgad och hade råd att äta mycket mat.

Trender kommer och går….

 

 

 

Den där Git

Idag ringde min mobil och människan i andra änden presenterade sig som Git.

Hmm, Git (gick igenom hela personregistret i hjärnan, känner jag nån Git?  och nånstans där bak flimmrade en bild förbi)

Människan fortsatte och berättade var hon bodde.

Hmm, Git, är du lite mörkhårig med glasögon?

Ja just det, den där Git.

Nej men allvarligt, hur ofta har vi setts på sistone?

Fullsmetad almanacka…. jag har faktiskt inte tid att jobba  🙄

Hur som haver så gick vi ut på en promenad och det var inte heller igår.

19:30 – mörkt – inga reflexer – det är verkligen höst nu

Vi har i alla fall kommit överens om att det inte ska ta typ 2 veckor innan vi ses igen.

 

Gif – Mjällby

Vi har köpt en tv-bänk till källaren och skruvat ihop den enligt manualen. Åh, så bra det blir.

Bestå från Ikea – svart högblank

Idag fick Antons fotbollslag gå in med GIF spelarna på matchen mot Mjällby. Känns lite fel att se dom i gula tröjor  🙂

Anton valde dock att lägga straffar i pausen. Han satte inte sin straff. Varför skjuta utanför liksom. Han var inte helt nöjd men det gick snabbt över. Kul grej för killarna.

Varför går helgerna så fort? Jag röstar för 3-dagars helg!

 

Tröttare än tröttast

My god vilken vecka!

Känns som jag inte gjort annat än att varit på möten och sprungit på ishallen.

Idag har regnet öst ner hela dagen och det blir man definitivt inte pigg av.

08:00 ringde det ljuvliga alarmet, upp och iväg till Skutskär på internmatch.

Städa, mat, ishallen x 2, hämta, lämna, plocka

Taxi var god dröj

Jag måste ändå säga att jag en dag som denna föredrar ishallen framför fotbollsplanen.

Har inte kommit i säng före 23:30 på hela veckan men nu har jag gäspat länge nog….. 21:42 lördag kväll. Kul tjej!

God Natt!

How´s your hair?

Nu har jag använt slut på mina flaskor med schampo och balsam från Pantene som jag fick från Buzzador.

Jag måste ha ett väldigt konstigt hår för jag känner ingen skillnad oavsett vilket schampo jag använder. Pantene var helt OK som vilket annat schampo som helst. Tycker dock att flaskorna var lite små.

Fick i alla fall tips om en hemsida som heter How´s your hair?

Läste ett tips för lockigt hår

Sov med hårnät

Ja det ska jag ta mej tusan testa  😀