Så nöjd

Idag åkte jag från jobbet halv 12. Direkt hem och bokstavligen kastade mig ut i solen.

image

Helt underbart!

image

Malin och Tex valde att åka till kalla ishallen för att titta på Anton som är på Goalie Camp. Jag är glad att jag valde solen. Kanske får vänta 2 veckor innan vi ser den igen. Vem vet? Inte vi och definitivt inte meteorologerna som inte har många rätt nu.

Imorgon ska Malin äntligen ta bort sitt gips 🙂

Jag har gjort det igen

Igår åkte jag till Elgiganten för att lämna in min kamera som krånglar lite.

När jag gick ut därifrån fick jag ett SMS som jag läste i farten. Kommer fram till bilen och trycker på nyckeln för att larma av/låsa upp. Händer ingenting 😮

Jaha, tänkte jag. Slut på batteri, typiskt! Tryckte upprepade gånger och kände på dörren men Nä, den var låst.

Det duggade lite lätt så jag gick under tak för att ringa Tecka och fråga hur jag skulle bete mig. Visst kan jag låsa upp med nyckeln men går larmet då? och hur får jag i så fall av det?

Jag fortsätter trycka på knappen och precis när han svarar vänder jag mig om och ser att lamporna på bilen blinkar. Jaha, funkar den helt plötsligt?

I samma stund som jag börjar prata ser jag att med en bil emellan min står en exakt likadan bil. Jag har alltså återigen stått som ett fån och ryckt i fel dörr.

Hur är det möjligt att jag råkar ut för det flera gånger?

Hoppas ingen såg mig…..

Dalecarlia Cup

Malin har varit i Borlänge på Dalecarlia Cup hela veckan.

Tjejerna vann sin grupp och semi så imorgon ska det spelas FINAL. Vi ska givetvis se den så imorgon drar vi till Borlänge.

Dom vann även Allfair priset för F-16. En otroligt fin motivering och man kan inte annat än att känna sig stolt.

Fina duktiga tjejer!

Heja Valbo!

Regelbunden dammsugning

När väggen och laminatgolvet väl var borta var det dags att riva ut den gamla korkmattan. Fy sjutton vad äckligt den luktade. Tex drog iväg och hämtade en mattstripper och den har till och med glamourmorsan kört runt med. Klädd i kjol och en dassig tischa :woot:  Synd att jag inte har nån bild på det.

image

Det var svettigt och varmt och när vi var klar tog jag mig ett glas sockerdrickssaft. Mmmm det får mig att minnas mina somrar som barn.

image

Så ska man då bestämma vad man ska ha istället för golvet som låg där. Jag har varit inne på en heltäckningsmatta. Varmt och mysigt. I skötselanvisning för heltäckningsmatta står det

Regelbunden dammsugning

Då är frågan – Vad är regelbundet?

Varje dag eller? Varannan dag? Varje vecka?

Vad tycker och tror du?

Fortsätter det så här

Jag vet att jag inte ska klaga som varit i solen i 2 veckor men det här är inte kul. Det är mitten på juli och vi har 15 grader och regn 😦

Även om jag jobbar vill jag att det ska vara sommar när det är sommar.

Jag tror och hoppas att det vänder men det ser inte ljust ut. Jag skymtar i alla fall en sol bakom molnen.

Nog om vädret men ja just ja. Jag svettas inte ihjäl i bilen utan AC i alla fall, hehe.

Vi började röja i källaren och nu målar jag en garderob. Ingen strukturerad planering för rust här inte ^_^

Det blir nog bra så småningom…..