Läkarbesök imorgon

Nu har jag pratat med hälsocentralen och fått en läkartid imorgon fm.

Fick rådet att sluta med vanlig nässpray och bara köra cortison. Jag hoppas verkligen att jag får penicillin. Dunder så jag känner mig frisk om några dagar.

Har haft bihåleinflammation flera gånger förr. En gång kronisk som läkaren sa när jag kom utan att vara snorig men med en fruktansvärd huvudvärk och lätt yrsel. Jag var övertygad om att jag hade en hjärntumör men med en kur penicillin var jag pigg på några dagar. Tack och lov!

Nu ska jag hoppa in i duschen och spola bort några baskilusker.

Nu är det nog

Dag 7 – fortfarande sjuk 😦

Är du känslig kan du sluta läsa nu.

Imorgon ska jag alltså vara tillräckligt friskt för att jobba. Jag är inte det så nu har jag ringt hälsocentralen.

Det sitter så tjockt och fast i höger sida av skallen. Vaknade inatt med jordens huvudvärk så jag var tvungen att kliva upp och ta ipren och alvedon. Imorse fräste jag ur äckligt, klargult SNOR ur höger näsborre. Allt sitter på högersidan. Huvudvärk, öronvärk och snoriga näsborren.

Till råga på allt har jag fått ett stort sår under näsan. Kul!

Mycket gnäll nu men jag är SÅ urless på det här. Jag vill vara pigg och orka göra nånting. Inte bara ligga på soffan och slöa.

Min vän senaste veckan

Förmaningar

Känns lite jobbigt att jag varit hemma så många dagar. Har av flera personer fått höra att jag INTE ska gå och jobba än. Det är skittråkigt hemma men Git hade en poäng i det hon sa.

När du orkar sitta upp utan alvedon då kan du gå och jobba.

OK!

Med tanke på att jag tar alvedon, ipren, nässpray, cortison nässpray och nozoil ska jag nog hålla mig hemma en dag till 😦

Jag har ändå ont i skallen, näsan är jättetjock men inget finns kvar att snyta ut. Det enda som händer när jag fräser är att det skär i höger örat. Hör lite arsligt också, liksom bomull i skallen. Det är nästan penicillinvarning nu!

Nu ska jag ta några alvedon och krypa ner i sängen.

Smartson Testpilot – Decubal

Plockade i disk- och tvättmaskin och insåg ganska snabbt att jag inte alls var så pigg som jag först trodde. Känns som att huvudet är fyllt med bomull och hörseln är inte den bästa men jag är på rätt väg i alla fall.

Det enda roliga som hänt idag var när posten kom. Ett paket till mig 🙂

Jag har blivit utvald som Smartson Testpilot och ska nu testa Decubal Body Lotion. Innehåller olivolja, det gillar jag. Ska bli kul att se om dom här vinterbleka, torrfnasiga benen får sig en rejäl upplyftning.

Firande

Jag var hemma från jobbet igår. Snöt nog upp en hel toarulle och näsan är som ett sandpapper.

Mamma, pappa, syrran, Stefan och barnen kom och firade Malin och Anton. Vi åt tacos, tårta och cheescake. Mycket gott!

Mamma höll på att bli tokig på mig 😮 och mitt snörvlande och jag också för den delen.

Det blev inget O´Learys för mig. Jag knölade ner mig i soffan och tittade på film med Malin och Anton.

Fick senare ett MMS från Git som var på plats med syrran på O´Learys och idag fick jag en rapport att det var riktigt bra drag. Git var såld :whistle:

Känner mig inte piggare idag heller 😦