Nu är den klar

Mästerbagaren Malin har gjort världens finaste marsipantårta. Allt enligt Antons önskemål. Resultatet får ni dock vänta med tills imorgon.

Jag bara snorar och snorar, nyser lite och snorar ännu mer 😦

Anton är inte heller helt pigg så vi får väl se hur den här helgen blir.

Jag hoppas att det vänt tills imorgon då syrrans Stefan och Tide spelar på O´Learys. Det vill jag se! Kom dit du å vettja 🙂

Stefan

Bas & Sång

Marsipantårta

Båda barnen fyller år i helgen och i alla år har dom önskat cheescake som tårta.

Men i år blev det inte så enkelt. Malin vill ha cheesecake och Anton marsipantårta 😮

Jag har inte gjort en marsipantårta i hela mitt liv så vi tänkte göra det enkelt och köpa en.

Nix, pix, den skulle visst vara hemmagjord, en köpes dög inte.

Men bäst av allt var att Anton vill ha Malins marsipantårta. När Malin pryade på Bageri fick hon baka en tårta att ta med hem och den tårtan var den godaste Anton har ätit i hela sitt liv. Där ser man, ibland kan dom vara snälla mot varandra 😀

Jo just ja, det var väldigt viktigt att det står 10 på tårtan.

Tänk så glad man kan bli

Idag åkte Milla och jag på stan en sväng. Hängde verkligen på låset då vi var där 10 minuter innan dom öppnade :p

Jag har letat efter en vårjacka länge men inte hittat nån jag gillar. Idag hittade jag en på Carlings av alla ställen. Verkligen supersnygg men tror ni det fanns nån storlek? Nej! Dom ringde Valbo och där fanns den inte heller i min storlek. Så typiskt!

Milla tyckte jag skulle ringa Borlänge och fråga. Chrille brukar åka dit ibland så skulle jag ha tur kanske det skulle lösa sig ändå.

Ringde Borlänge och den fanns och jag fick hänga undan den tills på fredag. Så var det problemet med att få hem den…

La ut en fråga på FB om nån vänlig skäl skulle ha vägarna förbi Kupolen och där fick jag napp av snälla Kristina som ordnat så hennes karl fixar det. SÅ snällt!

Ibland är FB himla bra

Sista April

I vanlig ordning firade vi Sista April på Vallrundan. God mat och trevligt sällskap, dock saknade vi Chrille som roar sig på annat håll.

Barnen gick tipspromenad. Anton och Wilmer svarade på samma lapp. När typ alla fått välja vinst stod dom fortfarande kvar lottlös. När den sista lappen drogs jublade dom över sistaplatsen 🙂

Anton åt favoriten Kolbulle

Hofors Fotbollscup

Uppe med tuppen imorse. Färden gick till Hofors och fotbollscup P-02.

Det blåste kallt som sjutton på förmiddan. Tur man är rutinerad och hade dubbla lager, vantar och filt med.

Mellan matcherna kunde vi sitta i lä i solen. SÅ skönt! Mina finska kindknotor är dock lite blossande röda nu 🙂

Killarna gjorde det riktigt bra och vi kom fram till att dom slutade 6:a av 10 lag.

Direkt när vi kom hem gick Anton ut och drog en hejaklackstrumning för sjätteplatsen 😆

Ser inte bra ut

Har hunnit många vändor hit och dit. Slutet på veckan har varit ganska jobbig.

Har varit till HC med Anton och hans onda vad. För snart ett år sedan började han säga han hade ont men det kommer och går och varje gång tror jag det ska gå över. Trodde först det var växtvärk men det stämmer inte riktigt. När det är som värst får han alvedon, massage och värmekudde.

Anton var jätteduktig och berättade utförligt om problemet. När han drog upp båda byxbenen och visade sina ben sa läkaren att han varit med om ett och annat. Han har SÅ många ärr, blåmärken och skrubbsår. Men det är väl som det ska med en aktiv kille. Ärret från i höstas då han fick sy är tyvärr riktigt fult fortfarande. Blårött och lite bulligt men det kanske ger sig med tiden.

Åter till vaden så visste faktiskt inte läkaren vad det kan bero på. Han ska konsultera vidare med specialister och Anton ska göra ett besök på rehab. Eventuellt blir det ett ultraljud. Vi får vänta och se.

Själv har jag gjort ett nytt besök hos optikern. Jag håller på att prova ut nya linser och tyckte jag såg riktig bra med den sista jag fick men det tyckte inte optikern :p  Jag såg i alla fall bättre än jag gjort tidigare. Nu ska jag prova ännu en lins och hoppas det blir bra sen blir det utprovning av terminalglasögon som jag ska ha på linserna. Inte lätt att se bra…. ut.

Till sist har jag varit till sjukan och besökt syrran. Hon fick åka in akut med misstänkt stroke 😮

Svinjobbigt, jag blev alldeles stressad men hon blev väl omhändertagen och har genomgått massor av tester. Efter 2 nätter är hon hemma igen men det finns fortfarande misstanke om en tia. Skönt att hon mår bra och är pigg trots det som hänt.

Enligt önskemål köpte jag med en mysdress till henne. Hittade en grå byxa med tillhörande munkjacka. Höll upp jackan framför mig på affären och tyckte att den skulle bli jättebra.

Väl uppe på sjukhuset när syrran håller upp den på samma sätt mot mig och jag ser baksidan började jag skratta.

Det stod 84 med orange siffror över nästan hela ryggen 😀

Som Hasse sa: Wannabe

Aja, den får duga och jag får väl skylla på att jag ser lite dåligt.

Nu känns det skönt med 4 dagars ledighet.