Nu har vi klarat av första orienteringspasset.
Vi är så bra, snudd på världsklass.

Postat med WordPress för Android
Nu har vi klarat av första orienteringspasset.
Vi är så bra, snudd på världsklass.

Postat med WordPress för Android
Nu ska det orienteras!
Git och jag har köpt Naturpasset – orientering när du själv vill.
Naturpasset är Svenska Orienteringsförbundets och Sveaskogs gemensamma friskvårdssatsning.
Naturpasset är ett perfekt motionssätt som passar de flesta och står för en härlig upplevelse med kartan i hand. Det är kartan som är ditt ”pass” till naturen och orienteringskontrollerna. Samtidigt som du får frisk luft och motion bidrar aktiviteter som naturpasset till bättre hälsa och ökat välbefinnande.
Det är tur vi är 2 för jag har gått vilse förr jag.
Skulle vi mot all förmodan hamna på villovägar finns det GPS i telefonen :p
Imorgon ska vi ge oss ut på första rundan. Det blir inget maratonpass för jag är fortfarande inte hundra efter bihåleinflammationen. Längtar tills jag slipper penicillinet. Har varit ganska trött senaste veckan.
Många konstiga ord får man höra och nu är på grund av – PUNG GRUND enligt Anton. HiHi, lite kul var det :p
Typ, dom förlorade pung grund…..
För övrigt har vi tränat på att svälja tabletter. Jag har aldrig gillat det, Malin och Tex har inga som helst problem men Anton är som mig. Han tar gärna Alvedon smälttablett men nu sa läkaren att han skulle ta Ipren om han får ont i vaden och Ipren finns bara som tabletter.
Vi försökte med vatten, vattnet åkte ner men tabletten låg kvar.
Jag körde mitt superbratrick för att kunna svälja.
Tugga hårt bröd tills det är så söndermalt så det bara är att svälja men innan man sväljer stoppar man in tabletten och liksom bakar in den i tuggan och vips så följer den med hårdmackan ner.
Funkar skitbra!
Sonen var mycket nöjd när han lyckats och min strategi var bara bäst 🙂
Jag har jobbat idag, första dagen på över en vecka. Det gick skapligt, fick dock ta ipren och alvedon på eftermiddagen då det sprängde bra i skallen.
Igår ska ni veta att jag snöt ur typ 2 dl på 5 minuter. Skitäckligt, jag vet men ut ska det :p
Tog en lugn stilla promenad med Git nere i skogen. Det har blåst som sjutton idag och det knakade i träden så man hade väl bara tur att man inte fick ett över sig.
Dom ringde från röntgen och frågade om Anton kunde komma på ultraljud på eftermiddagen idag och det kunde han.
Hon tittade ingående från flera håll och kanter men kunde inte se något som inte såg bra ut. Det var ju bra men faktum kvarstår att han har ont.
Han gör tåövningar varje kväll och vänster känns inte alls medan han säger att det känns som om nån kör en yxa i vaden på den högra.
Vi ska tillbaka till läkaren om en månad så vi får väl se vad han hittar på då.
Jodå, det var som jag trodde – Bihåleinflammation. Fick en megakur penicillin så nu hoppas jag på bättring SNABBT.
Kul att brudarna i Ockelboskogarna frågade hur det går med stegen :p
Nej men jag har väl snittat ca 1500 steg senaste veckan. Man har ju lite att ta igen om man säger så.
Annars kan man enkelt stryka den här skitveckan ur almanackan.