Men släpp det

Anton höst/vår skor var helt slut så dom åkte i soporna förra veckan.

Idag frågade jag var han gjort av sina specialsulor.

-Ja dom ligger i skorna som är trasiga.

Men kul att jag har kastat sulorna som kostar 500 spänn!!!

Nu har jag ältat och letat och hoppats att jag har stoppat undan dom trasiga skorna nånstans men det är väl bara att inse att dom är borta 😦

Malin tyckte bara

Men släpp det morsan

och ja, jag ska försöka men det är svårt

Svårt att tro

Jag har mycket svårt att tro att jag skulle kunna sitta i en solstol och steka imorgon. Dels för att jag jobbar och dels för att vädret INTE är vidare bra. Mulet, grått och disigt.

Annat var det förra året. Det var påskhelg och vilket påskväder sen.

Den här utsikten hade jag från min solstol 24 april 2011

Då som nu har jag ingen aning om hur många grader det var men tillräckligt varmt för att sitta i en solstol 8)

Undrens tid är inte förbi så vem vet, vi kanske vaknar till strålande vårsol imorgon.

Guldfirande

Som typ ALLA andra Gävlebor drog vi oss in till stan för att fira Guldhjältarna i Brynäs.

Det var mycket folk, det var trångt. Ju längre tiden gick ju mer packat blev det. Jag kände att jag fick en klaustrofobisk känsla och mitt upp i allt var jag tvungen att dra mig ur folkmassan. Samma känsla som när jag provade Antons målvaktshjälm :p

Pust och där kunde jag andas igen.

Man upplever inte hur mycket folk det egentligen är när man är på plats men enligt media var det 15000. Hur man nu räknar det 😮

Foto: Gun Wigh

Den här bilden ger en ganska bra översikt

Guldet är hemma

Finns ingen som kan ha missat att Guldet faktiskt är hemma i Gävle igen. Brynäs ÄR Svenska mästare 2012!

Efter period 1 hade jag en känsla av att det inte skulle gå men när första målet var gjort var tron tillbaka och vad lycklig man blir. Fick riktig gåshud.

Nu måste jag ändå säga att det är skönt att det är över. Inga tider att passa, inga sena kvällar för sonen och ingen nervoisitet.

Stort GRATTIS Brynäs!

Föreningslivet och jag

Hur kunde jag?

För VAIF (Antons innebandy) inventerar vi föräldrar på Coop några gånger per år vilket ger en del pengar till föreningen. Jättebra!

MEN idag av alla dagar. Brynäs spelar Final 5 och jag vill se den!

Hur kunde jag bara säga att jag skulle hjälpa till? Jo för att det är så få som ställer upp vilket är mycket märkligt med tanke på hur många barn som är med och varje barn har förhoppningsvis 2 föräldrar.

Nej men jag heter Ewa och jag ställer upp eftersom ingen annan gör det ;-(

Och inte tänkte väl Coop på att Brynäs skulle spela just denna dag och inte jag heller för den delen.

Jag är egentligen skitsur men får väl se det positivt och tänka…..

Vilken bra insats jag gör för föreningslivet!

Xcellence Hockeycenter

Trots att hockeysäsongen är över blev det ett ”ispass” för killarna idag. Det var prova-på på Xcellence Hockeycenter.

Ingen vanlig is utan plastis. Precis sån som Anton vill att vi ska ha i källaren 😆

Det var så mycket större därinne än vad jag trodde med flera olika stationer. Dom var svettiga kan jag säga.

Anton tyckte det var kul, varmt, jobbigt och det bästa var att träffa alla kompisar igen.

Det var skoförbud därinne så jag hade full sjå att hålla in tårna så ingen skulle kliva av dom med skridskorna.