Känns bra

Dagarna är så mycket längre. Ljusare, soligare och varmare. Känns riktigt bra!

Eftersom jag varit ledig 2 dagar den här veckan känns det jättekonstigt att det redan är fredag.

Igår var vi alltså till tandläkaren och på en timme var Malins tandställning ur, tänderna polerade och tandgjutningen för skenorna klar. Det blev jättefint, hon är jättefin den tjejen. Hon brås på mamma 😉

Hon hade full sjå att veta vad hon skulle göra med läpparna och tungan. Måste kännas jättekonstigt med tanke på att den suttit där i flera år.

Idag blev det dock ett återbesök då skenan nere satt lite löst och skavde mot tandköttet. När hon skulle förklara problemet för tandsköterskan sa hon:

– Skenan nere sitter lite (plopp, så for den ur munnen) löst.

– Ha, Ha, skrattade sköterskan, jag ser det.

Dom gjorde en ny skena och den sitter mycket bättre.

Sportlov

Så har barnen sportlov en vecka och mamman har sportlov i 2 dagar. Tjohoo!

Malin har mest bara varit idag och Anton drog till ishallen på friåkning. Man väljer olika på sin lediga tid. Jag hade nog gått på Malins linje :p

Jag ska vara ledig tisdag, onsdag. Kan tyckas konstigt att jag valt 2 dagar mitt i veckan. Varför inte måndag, tisdag eller torsdag, fredag. Nej jag valde tisdag, onsdag av anledningen att jag ska följa med Malin till tandläkaren på onsdag. Hon ska ÄNTLIGEN få ta bort sin tandställning.

Den har suttit sen 28 september 2009 så nog har hon väntat och det har hänt en hel del på dessa år. Inte bara med tänderna.

Så här såg hon ut då

(foto: Model Lab)

och nu så här

♥ ♥ ♥

Dove Nourishing Oil Care Conditioner

Nu har jag testat balsamet från Dove i ett par veckor. Jag kan inte säga att det varken är bättre eller sämre än andra ”vanliga” balsam. Kan vara så att mitt hår bara är så slitet och inget annat än en klippning hjälper så jag har bokat en klipptid på onsdag.

Jag ska ge det ett nytt försök efter det.

Jag skulle absolut kunna använda det här som vilket annat balsam som helst men några under gör det inte på mitt hår. Tyvärr!

Hoppas ni som fått provtuber lyckas bättre än mig.

Princess Ewe´s weekend

Fredag kväll fick Familjen Thysell och Rasmus äran att äta kungligt på Buddys med Princess Ewe´s familj :p

Igår hann vi med 2 hockeymatcher på kort tid. Den första på NickBack mot HÅIK/Strömsbro där Anton spelade ute. En bra match som slutade 4-3 till Valbo. Matchen var färdigspelad kl 12 och nästa match mot Brynäs började kl 13 på Brynäsvallen så det blev snabba ryck. Anton åt korv och jag snörade av skridskor och tog av benskydd. I match nr 2 skulle han nämligen stå i mål. Det är inte lite skydd för en målvakt kan jag säga. Ett under att dom överhuvudtaget kan röra sig.

Matchen blev i vilket fall superspännande då dom med 2 minuter kvar låg under med 5-3. Dom gjorde en riktig uppryckning och matchen slutade 5-5. Bra jobbat!

Malin och Emma valde fotboll på Strömvallen där dom såg Söderhamn möta GIF. Dom var nog glada att jag tjatade med dom filtar för varmt var det inte.

På kvällen såg vi Mello med Familjen Thysell. Eller så här var det… Tex och Chrille såg hockey medans Milla och jag såg Mello.

Anton och Wilmer åkte skridskor i 3! timmar. Hur man nu kan orka det när man har spelat 2 hockeymatcher.

Tjejerna är ganska osynlig på Malins rum men man hör skratten eka emellanåt.

Nu mina vänner ska vi åka till Träffen och titta på innebandy.