Innebandyavslutning

Igår spelades säsongen sista innebandymatch mot Sätra. Lite trist att sista matchen skulle sluta med storförlust men, men ….. Det kommer en ny säsong och nya matcher.

image

Kvällen avslutades med bad, hamburgegrillning, glass och diplomutdelning. Om jag badade? Nej, svanhalsen var inte tillräckligt lång  😉

image

Kvartsfinal

Känt mig halvnervös hela dagen idag. Ikväll har Anton spelat kvartsfinal mot Huge. Jättejobbigt!

Matchen startade lite trevande och efter första perioden stod det 0-0. Började tveka om det skulle gå vägen men i andra spottade dom upp sig och började spela puck.

Edvin stod första halva matchen. Han höll nollan och sen var det Antons tur att stå andra halva.

Själv satt jag i sekretariatet och där ser man inte alltför bra genom ett fläckigt plexi. Det blev skott mot Anton som släppte en retur, jag såg nästa skott komma och sen hörde jag bara vrålet på läktaren. Hmm, nej men vad jobbigt, släppte han in den?

Nej, han gjorde inte det. Han gjorde årets plockning och jublet kom för räddningen och inte för att det blev mål. Hua, det är jobbigt att vara åskådare kan jag säga.

Det blev till slut vinst med 5-0. Blir så stolt över alla killar. På söndag spelar dom semifinal mot Brynäs eller Skutskär  🙂

 

MoraParken Cup U-11

Helgen i Mora har fantastiskt mysig och trevlig. Ett gäng mammor och syskon i en fin stuga. Vi har sett massor av hockey och glada, goa killar. Malin har åkt slalom med Fam. Helsing i Gesunda och tyckte det var sjukligt kul  😀

Resultaten har varit upp och ner men jag tror killarna var mest nöjd efter vinsten mot Brynäs.

Malin tyckte det blev lite konstigt. Pappa-son match, brorsa-brorsa match  😛

Lördag kväll åt vi tacos tillsammans i stugan innan vi gick till ishallen och såg Mello på storbild. Spelarna i Nacka och Alingsås måste tyckt vi Valbomammor var fullständigt tokiga när vi tog i och sjöng för full hals

En riktig jävla schlager

Killarna fick spela match om 5:e – 6:e pris mot Alingsås och vann matchen. Själv drog jag in högvinsten i lotteri och kammade hem en NHL-tröja. Jag blev överlycklig, inte för att jag tänker använda tröjan men det var så kul att vinna och Anton är nöjd som fick den.

Vi stannade kvar och såg Brynäs spela mot Mora i match om 3:e – 4:e pris. Mora vann den matchen och hela cupen vanns av Nacka som var helt obesegrade.

Hoppas, hoppas vi åker dit nästa år igen.

 

 

Logistiken och LiveArena

Ibland får man inte ihop logistiken men det brukar lösa sig i slutändan i alla fall.

Dagens färd går till Mora. Tex och Anton i buss, jag i egen bil och Malin i Alex bil. Alex är coach i Brynäs som också ska vara med på Moracupen. Hur han nu kunde välja att coacha ett motståndarlag i samma årskull som lillebror?  😮

Känns som man packar för en 3-veckors semester och inte 3  dagar. Sängkläder, handdukar, vinterkläder, hockeyutrustning, träningskläder, vanliga kläder……

Blir nånting kvarglömt hemma kan man alltid handla nytt och tur är väl det.

Hela cupen sänds på LiveArena. Gå in på www.livearena.com och sök på Mora IK, så kommer cupen upp. Det är klart du ska se en spännande hockeymatch live in action 🙂