Längtan

Känns himla bra att påsken är tidig i år. Som jag längtat efter ledighet. Ledig 4, jobba 2, ledig 4. Härligt!

Veckan har gått i en rasande fart (som vanligt)

Anton har varit hos Rasmus varje dag efter skolan. I Häcklinge finns det fortfarande is och där har dom nött. Dom har nog kört 12 timmar is sen i lördags.

Malin har trots sin oerhörda skräck att prata inför grupp haft ett föredrag inför hela klassen. Jag tror jag är lika stolt som henne. Hon gjorde det och hon gjorde det bra. Hon växte nog några centimeter där  🙂

Själv har jag varit till kiropraktorn och knäckt till ryggen efter min vurpa i lördags. Jag har besiktat bilen som inte gick igenom för bromsskivorna var dåliga. Jag har varit på yoga och jag har shoppat på köpis. 

Det blev inget brons

Det var inte Valbos tur idag. Det är bara att gratulera Sandviken till bronset. Sonen var fruktansvärt besviken efter matchen men tack och lov går det över ganska snabbt. Det kommer en ny säsong och nya matcher. Nästa år kanske är Valbos tur.

Imorgon stängs isen av i Nickback. Anton, Rasmus och Fabian tog sista chansen och friåkte i nästan 3 timmar.

Själv har jag halkat för andra gången denna vinter  😕 Jag tog på mig foppatofflor och skulle gå ner med soporna. När jag var längst ner i backen for benen undan. AJ! Det gör ont att slå sig.

Vill inte ha mer vinter nu. Sommar kom!

 

Semesterplanering

Men åh vad jobbigt det är att välja semesterveckor. Det är det ena och det andra hela tiden.

En sak är säker – v 28 åker vi till Furudal.

Några 2 veckor utomlands blir det nog inte i år. Får inte riktigt ihop tiden som vi vill 😕

Malin ska förhoppningsvis sommarjobba lite så vi får anpassa oss efter det.

När man väl önskat sina veckor återstår det att se om man får dom beviljade.

Ingen blir förvånad

Helt otroligt, det dubbelhandlas nåt så in i bomben i vår familj.

Ibland har vi ingenting och ibland har vi hur mycket som helst. Igår när jag skrev på smarta listan vad som skulle handlas tog jag så klart kryddburkarna som var nästan tom och tyckte det skulle köpas nya. Att det sedan fanns flera oöppnade tyckte Tex att jag skulle se.

– Öppna ögonen, säger han

….. men han borde väl komma ihåg att han handlat en herrans massa kryddor redan  😛

image

Vi kan ha 7 paket brunsås, 3 paket hårda tacoskal, 4 paket ris och ingen blir förvånad.

Ja såna är vi  🙂

 

 

Smarta listan

I vår familj har vi ingen lista där vi skriver upp vad som ska handlas. Hälften glöms och många gånger handlas det dubbelt. När jag märker att något är slut tänker jag att jag ska säga till Tex eller så tror jag att jag gjort det. Eller så har jag sagt det och Tex glömmer vad jag sagt. Ostrukturerat – jag vet.

Jag har hittat världens bästa app smarta listan. Jag skriver in i min telefon vad som behövs och sen delar jag listan som poppar upp i Tex telefon. Enkelt och Skitsmart!

Vill man kan man göra avancerade listor men vi kör den enkla vägen. Allt han skriver eller tar bort synkas med mig och tvärtom.
image

 

Körig tv-kväll

Måndag är typ enda dagen i veckan som jag tittar på tv och då ska ALLA program visas samtidigt. Jag skulle vilja säga att det är enda dagen jag har tid att titta. Ja, så är det nog, träningsfri dag. Åtminstone för Anton, Tex spelar biljard. Malin har jobbat på Läkerol. Sista jobbarkvällen för den här säsongen.

Det börjar med Familjen Annorlunda. Jag blir alltid lika fascinerad. Idag skulle jag minsann fälla en tår också. Det blev lite känslosamt där på slutet.

Sen är det Molanders, så himla bra. Jag bara älskar svenska serier.

Samtidigt är det Dicte och Top Model. Tur att det finns Play  🙂

Hur gick det i matchen?

Taggade till tusen inför matchstart med lineup och hela baletten.

Killarna spelade så bra och kämpade ända in i det sista men det räckte inte hela vägen.

Dom förlorade med 2-5 då sista målet var i öppen kasse.

Nu kör vi för bronsmatch nästa helg.

Undrar om jag hinner gå i terapi i veckan  😛