Parkeringsanmärkning

Åkte stressad ner på stan på lunchen och hittade en parkering utanför AF på Norra Rådmansgatan. I med parkeringspengar och lappen väl synlig i rutan.

När jag kommer tillbaka sitter nåt GULT på vindrutan. Men vad F!!! Jag har inte fått en p-bot på typ tusen år så jag visste inte vad det gula var.

Jo men jag kan tydligen varken läsa eller vägmärken  😕

Om man medvetet struntat i att betala p-avgift eller medvetet ställt sig felparkerad då får man skylla sig själv men nu känns det så jäkla surt. Jag trodde verkligen att jag stod rätt……….. 700 spänn.

Är inte synfel ett handikapp?

Jobbigt i soffan

Herregud vad jobbigt det är att sitta i soffan och titta på sport. Imorse stakade jag som sjutton när jag tittade på Vasaloppet. På eftermiddagen hoppade jag både längd och höjd när jag tittade på friidrotten.

Kollar jag på hockey ”åker” jag och tittar jag på fotboll sparkar jag.

Jag har nog träningsvärk imorgon  😛

image

Låter gör jag också och Malin tycker jag är riktigt pinsam men jag tror det hjälper idrottarna till bättre resultat  😉

Sensuella Isabella

Igår åt vi tjejer tillsammans på Helt Enkelt innan vi åkte vidare till Läkerolen för att se Tomas Ledins show. Några gamla bekantskaper och några nya. Kul!

Showen var bra, den var riktigt bra. Svettig och ont i händerna, luftklappning är nya stilen nu. Ja ni som var där vet vad jag menar.

För övrigt kan jag inte fatta att karln är över 60 år  😮

Sensuella Isabella moler i hjärnan och vill inte riktigt släppa taget.

 

 

Vilket öga

Men vad trött jag blir. Hur mycket kan man leta innan man letar ihjäl sig?

I tisdags tog jag mig äntligen tid att beställa nya linser. Dom jag har i ögonen borde vara bytta för länge sen.

Kartongerna som linserna legat i har jag sparat i evigheter. Där står styrkan och vilken som är höger och vänster.

Idag fick jag linserna men var är kartongerna? Jag har ingen aning om vilken som är H och V och de gamla kartongerna är spårlöst borta. Har jag verkligen kastat dom? Har inget minne av att dom åkt i soporna  😕

Måste ringa synsam imorgon och fråga. Vad enkelt det vore om man har samma fel på båda ögonen.

Brillor imorgon då…..

 

Tjatigt

Å vad allt känns tjatigt nu. Allt är går bara runt, runt. Jag vill ha sommar, jag vill att nåt kul ska hända, jag vill vara ledig men vi ska tydligen bara vara halvkrassliga  😦

När jag precis piggat på mig fick Malin feber och nu har hon piggat på sig ska det då vara hans tur igen?

Igår hade Tex jordens huvudvärk och idag var det min tur (eller otur). Anton har ont i halsen och hosta.

Urk!

Dom kallar det Vabruari. Så jäkla töntigt så man kan kräkas.

 

 

Sooool

Idag spelades säsongens sista seriematcher. Anton har ont i halsen och fick stå över matcherna idag men vi var och tittade på hemmamatchen mot GGIK som slutade 8-3.

Känns lite konstigt att hockeysäsongen snart är över men å andra sidan är det snart vår och fotbollssäsongen drar igång. Allt har sin tid.

På em tog Malin och jag en promenad i solen. För första gången i år fick vi lite, lite vårkänsla. Tänk att allt blir så fint med blå himmel och lite sol. I like!

image