Träffade på en okänd skit på promenaden idag.
Att det är hästskit i hörnen vet både Git och jag men vad är den stora svarta blaffan?
Nån som vet?
Säg inte att det är en björnskit för då är det minsann slutpromenerat :p åtminstone i skogen.

Träffade på en okänd skit på promenaden idag.
Att det är hästskit i hörnen vet både Git och jag men vad är den stora svarta blaffan?
Nån som vet?
Säg inte att det är en björnskit för då är det minsann slutpromenerat :p åtminstone i skogen.

Så var det dags för Anton att för första gången delta i GD/Gif Olympiaden.
Kl 8 var vi på plats och först var det inmarsch. Herrgud vilken tid det tar och vad många klasser och barn det är som deltar.
Vi har haft riktigt bra tävlingsväder dock lite kofta på, kofta av för oss som står på sidan. Trots insmörjning är det lite kräftvarning :p
Det har sprungits 60 m, 600 m terräng och hoppats längd. Anton är nöjd med dagen och imorgon tar vi nya tag. Då är det kula och stafett som står på schemat.
[nggallery id=114]
Alla har kämpat och varit så duktiga.
Det har varit en låååång dag.
Idag har jag hämtat ut mina nya glasögon. Jag fick höra att jag såg ut som en kärring så nån bild tänker jag inte bjuda på.
Hur som haver hoppas jag att dom sitter bättre på näsan och inte gör ont som dom gamla.
Anton, jag, Malin, Mattias och Andre gick till Åbyvallen och tränade lite inför GD/GIF.
Vi sprang 60 meter och jag var skapligt snabb fast jag ser ut som en struts när jag springer. Malin var strået vassare, hon är riktigt snabb!

Är det så här man stöter kula :p

Jag klarade mig utan skador och roligt var det 😀
Idag har jag äntligen ätit klart penicillin kuren.
Känns himla skönt!

Postat med WordPress för Android
Idag tog vi oss an Häcklingskogen. En fin skog som vi aldrig besökt tidigare.
Vi tog kontroll efter kontroll, plurrade lite i sankmarkerna men klappade oss på ryggen och tyckte vi var SÅ duktiga.
Roligt det här med orientering 🙂
När vi hittade en av de lite ”svårare” kontrollerna som inte ligger i närheten av en stig blev vi så till oss så när vi skulle gå tillbaka hade vi noll koll på kartan och sen var vi lost.
Lost i Häcklinge Woods!
Tur att vi hade kompassen så vi kunde ta ut rätt färdrikting. Efter ca 30 minuter irrande kom vi på rätt väg igen.

Totalt tog det 2 timmar. Bra jobbat!
Åkte till Hille imorse för att se Antons fotbollsmatch. Gick inget vidare för Valbo men vädret var fint i alla fall.
Tänkte ta runda nr 2 på naturpasset runt Häcklinge men det blev ändrade planer. Hade inget internet så jag ringde Gavlenets support som upplyste mig om att adaptern till dosan var trasig. Jag kunde hämta ut en ny på Expert Flanör.
Men ÅHHHH, vad drygt. Först tänkte jag strunta i det men när jag insåg att vi inte hade tv heller var det bara att turba in till stan och hämtade en ny och sen vidare till Git. Vi tog en promenad till Köpis och handlade mat istället, mellan hennes tvättstugetider.
Vi såg riktigt lodiga ut och smög runt därinne och hoppades att vi för allt i världen inte skulle springa på nån kändis :p
Nu har Anton och jag bakat inför killarnas kalas på Golf- och nöjescenter imorgon.