Det var inte igår

Idag har HELA familjen ätit middag tillsammans. Det var inte igår, inte i förrgår heller för den delen  🙂

Efter middagen drog alla iväg på olika aktiviteter. Malin och jag till spåret, Tex på biljard, Macke på fotbollsträning och Anton på inlinesträning. Försökte få med Alex i spåret men han valde att åka till Interpool som åskådare istället.

image

Spåret

Känns skönt att dottern blivit äldre. Nu har jag en ny ”träningskompis”.

Igår var vi ut på en lång skogspromenad. Jag med stavar. Hon med lurar, jag med lurar. Vi pratar inte, bara motionerar men vi har sällskap av varandra  🙂

Imorse tog vi spåret. Sprang 3 stolpar, gick 2, sprang 3 stolpar, gick 2 ……

Det var fint väder när vi drog men regnade innan vi var hemma så sista biten sprang vi hela vägen.

Imorgon tar vi en ny tur.

Vi åkte till Kastvallen och tittade på Evelinas Huge som mötte Korsnäs. Det var samma väder där. Solsken, mulet, spöregn om vartannat. Vi kanske ska skylla på vädret då det inte gick nåt vidare för Huge. Dom förlorade med 6-0.

Anton har varit på GD/GIF träning. Han åkte dit med Chrille och Milla. Jag missade HELT att det var föräldramöte samtidigt. Det är verkligen inte min stil att missa en sån viktig sak. Om jag ska skylla på nåt så hade jag inte skrivit in det i kalendern  😕

 

Uppgörelsen

His Back – Äntligen!

Christopher Silfverbielke, den snygga, världsvana affärsmannen som egentligen är en stor, vidrig psykopat.

Jag har väntat sen före jul men nu finns den hos Storytel.

Jag har 2 st gratis böcker att ge bort till den som INTE testat Storytel tidigare. Vill du ha en gratis ljudbok? Skriv en kommentar med din mailadress eller använd ”Kontakta mig”.

Det blir nog många promenader, strykningar och städningar framöver  🙂

Uterum

Jag har städat ute på altanen och känner mer och mer att jag vill ha ett uterum. Alla har uterum utom vi…. eller inte alla då men många.

Även om man sitter inne i ett uterum så får man känslan av att man sitter ute.

Med tanke på våra ”fina” svenska somrar tror jag att man skulle använda det en hel del. Hur många kvällar kan man sitta ute en vanlig sommar, jag menar utan att frysa ihjäl, blir uppäten av mygg eller dyngblöt av regn?

Jag skulle kunna tänka mig ett fullt isolerat, vinterbonat uterum från Kronfönster. Man kanske skulle byta ut alla fönster i vardagsrummet mot skjutdörrar och ha ett läckert uterum på andra sidan som i sin tur har skjutdörrar.

Det kanske blir nästa projekt  🙂

 

 

Helgdag

Det är så himla skönt med helgdagar mitt i veckan. Man blir helt dagvill men vad gör det. Tycker det är lite synd att tidningen inte kommer dessa dagar när man väl har tid att sitta i lugn och ro och läsa. Men OK, dom som jobbar på tidningen kanske också vill vara lediga.

Idag har jag rensat ur en del av mina garderober. Fick ihop en hel säck och det blev lite mer plats för nytt i garderoben.

Fick med mig Tex till Köpis. Han vill påstå att jag tvingade honom men jag tror han mer än gärna följde med 😉

Jag slank in på HM och gjorde några fynd. Köpte faktiskt 2 par byxor med färg. Chockerande, eller hur?! Inte vilken färg som helst heller. Typ mintgrön och nån aprikosrosa liknande färg. Kommer bli kanon till alla min svarta tröjor.

Drog flera varv i spåret med Milla medan grabbarna tränade fotboll. Gud så duktiga vi var och med det kunde jag unna mig en bit cheescake ikväll utan dåligt samvete.

Vad hade jag förra året?

När våren äntligen har kommit (som vi väntat och längtat) kommer ett problem.

Garderoben är fylld av svarta kläder. Har väldigt svårt att tro att jag gick svartklädd förra våren. Vad sjutton hade jag på mig egentligen och vad hade jag på fötterna?

Det kan vara läge att göra en genomgång och rensa lite. Det kanske kommer fram ett och annat plagg som jag glömt att jag har, förmodligen nån sko också  😛

Annars kan man alltid köpa nytt  😉